La Federació de Colles de l’Aplec del Caragol de Lleida (Fecoll) va tancar ahir una catorzena edició de CervisiaLleida de rècord amb un increment de participants i consum del 15%, aproximadament, segons va dir el seu president, Ferran Perdrix.
La mostra, organitzada per les colles lleidatanes i San Miguel, comptabilitzava aquest diumenge al migdia més de 55,200 consumicions, un 15% més de vendes que el 2023. La Fecoll considera que l’aposta pel talent local a l’hora de programar els concerts ajuda a “fer família i que la trobada sigui un èxit de participació, bon ambient, i civisme”. El cartell musical de CervisiaLleida va comptar amb vuit concerts gratuïts.
Com a principals novetats d’enguany: dues accions tecnològiques. D’un costat, la substitució del tradicional sistema de venda de tiquets per polseres ‘cashless’ que el públic podia carregar amb l’import desitjat. “Un sistema que ha anat molt bé per agilitar la logística a les barres”, va explicar Perdrix. De l’altre, la presentació de la Metabar Fastfest, un autodispensador de cervesa ideat per una start-up lleidatana.
Al saló es van degustar més d’una trentena de cerveses elaborades o distribuïdes pel grup Mahou-San Miguel d’arreu del món, repartides en set barres diferents –San Miguel, Mahou, Alhambra, Internacional, Prèmium, Craft, IPA– i una vuitena barra amb begudes sense alcohol. I a més, es van programar maridatges dirigits per un beersommelier.