L’espectacle ‘La Factoria dels Reixos’ tornarà aquestes festes de Nadal a Lleida amb 10 sessions programades els dies 2 i 3 de gener. La principal novetat és que l’espectacle canvia de recinte i deixa el pavelló de Barris Nord per traslladar-se a la Llotja. També comptarà amb una nova escenografia i música en directe. L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha presentat aquest divendres l’espectacle produït per la Paeria acompanyat del regidor de Festes, Xavi Blanco, del director artístic del projecte, Ramon Molins, i del director musical, Antoni Tolmos. Larrosa ha destacat que es tracta d’una gran obra “que projecta la capitat del talent lleidatà”. Ja s’han venut el 40% de les 10.000 entrades que s’han posat a la venda.
El regidor Blanco també ha posat l’atenció en què és una producció que posa en valor el talent local i que convida tothom a gaudir de la preparació de la nit més màgica de l’any. El canvi d’ubicació respon a la voluntat de consolidar l’espectacle com un espectacle teatral i musical.
El director artístic de l’espectacle ha explicat que la nova ubicació permetrà subratllar més la teatralitat i fer més màgic l’esdeveniment. Molins ha explicat que hi haurà 20 intèrprets, 15 ballarins, músics en directe, etc. “És més que un musical”, ha assegurat, “ja que es farà un viatge per l’interior d’aquest món màgic”. A través de diferents personatge, es farà un viatge per descobrir l’imaginari que desperta la Nit de Reis. Hi haurà acomodadors molt motivats a l’entrada de l’equipament i també es podrà veure l’equip que treballa en aquesta nit: carters reials, embolicadors de regals, obrador del tortell, els carboners o els obrers “umpalumpas”, entre altres.
Tot això, s’acompanyarà de música. Antoni Tolmos ha dit que “la màgia ja es nota en els assajos que estan fent” i que una de les particularitats d’enguany és que tota la música serà en directe, amb una banda de 8 músics i el conjunt d’actors i actrius que cantaran en directe.
Les companyies que hi participen són, a més del conjunt musical: Lo Somriure solidari, Zum Zum Teatre, Campi qui pugi, Xip Xap i Tandor & Paxton. La presentació i conducció anirà a càrrec de Jesús Agelet i Begonya Ferrer; l’audiovisual, d’Stage Labe; l’escenografia, d’Escena Plàcton; el so i llum, de Vtècnics en ruta, i la interpretació en llengua de signes, de Deixa’ns Signar.
Deu representacions
La Factoria dels Reixos ha programat 10 sessions el dimarts 2 i el dimecres 3 de gener. Les hores són: al matí, a les 10 i les 12 h, i a la tarda, a les 16, les 18 h i les 20 h. S’obriran portes 30 minuts abans de l’inici i l’espectacle començarà puntualment.
Entrades i punts de venda
El preu de l’entrada és de 5 euros. Són entrades numerades i totes les sessions compten amb interpretació en llengua de signes. L’alcalde ha comentat que ja s’han venut un 40% de les entrades. Hi ha a la venda unes 10.000 entrades (unes mil per sessió).














