Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La CE centralitza el fons regional, retalla la PAC i potencia la defensa defensa

Roberta Metsola critica Von der Leyen per deixar les regions i autoritats locals “al marge” de la gestió dels fons europeus

FOTO_ UE Ursula von der Leyen va presentar ahir el pressupost de la UE

ARTICLES - ZONA 2

La Comissió Europea va presentar ahir el seu esborrany pressupostari per al període 2028-2034, en què centralitza als governs la gestió de la major part dels recursos, retalla la dotació de les ajudes agrícoles i multiplica els fons destinats a la seguretat i defensa dins un nou fons.

Cada país comptarà amb una assignació individual -que l’Executiu comunitari encara no ha comunicat- i també podran augmentar els fons a la seva disposició a través d’un instrument de crèdits de fins a 150.000 milions per a inversions en sectors prioritaris.

A les ajudes d’aquest megafons s’accedirà a través d’uns plans nacionals i regionals que hauran de ser elaborats pels Estats membres i després avaluats per l’Executiu comunitari.

També dins d’aquest gran fons quedarà la PAC. Els dos pilars actuals queden fusionats en un de sol amb una dotació blindada de 300.000 milions en suport de la renda de pagesos i ramaders.

Per la seva banda, la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, va criticar la proposta de marc per deixar les regions i autoritats locals “al marge” de la gestió dels fons europeus. “És el camí equivocat”, va dir.

El comissari europeu viatja als EUA pels aranzels

El comissari europeu de Comerç, Maros Sefcovic, va viatjar ahir a Washington per mantenir reunions amb el secretari de Comerç dels Estats Units, Howard Lutnick, i amb el representant de Comerç del mateix país, Jamieson Greer, després que Donald Trump anunciés la seva intenció d’imposar aranzels del 3 agost.

“El comissari Sefcovic viatjarà a Washington, DC aquesta tarda, per a reunions separades en persona amb el secretari Lutnick i el representant de Comerç dels Estats Units Greer”, va indicar ahir el portaveu de Comerç de la Comissió Europea, Olof Gill.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12