Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Cambra de Comerç de Lleida impulsa l’exportació de vins catalans amb mercats d’Àsia Central i Àfrica

ARTICLES - ZONA 2

La Cambra de Comerç de Lleida ha posat en marxa una nova edició de l’International Wine Business Meetings, una iniciativa que se celebra del 6 al 10 d’octubre a la ciutat de Lleida i que té per objectiu impulsar les exportacions de vins catalans en mercats emergents d’Àsia Central i d’Àfrica. L’esdeveniment compta amb la col·laboració del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, , Caixabank i Acció.
En aquesta edició, els països convidats són Kazakhstan, Uzbekistan, Kenya i Ghana, territoris que presenten un fort potencial de creixement per al vi català. La trobada neix de la demanda dels propis cellers, que han vist en aquestes destinacions una oportunitat estratègica per consolidar i ampliar la seva presència internacional. Amb més de 125 anys d’experiència en la promoció exterior, la Cambra de Comerç de Lleida reafirma així el seu compromís amb el sector vitivinícola i amb el conjunt del teixit empresarial del territori.
Els mercats seleccionats ofereixen perspectives especialment rellevants. Kazakhstan i Uzbekistan, malgrat ser països majoritàriament musulmans, presenten un consum de vi en creixement, impulsat per una població jove, urbana i amb interès creixent pels productes europeus. En el cas d’Uzbekistan, els canvis fiscals previstos amb motiu de l’entrada del país a l’Organització Mundial del Comerç l’any 2026 facilitaran encara més l’arribada de vins importats. Per la seva banda, Kenya i Ghana són mercats africans on la classe mitjana i la indústria turística estan en expansió. A Ghana, les importacions de vi s’han multiplicat per 2,5 en els darrers cinc anys, mentre que a Kenya el consum creix a un ritme del 8% anual.
L’edició d’enguany té tres objectius principals: donar a conèixer la qualitat i la diversitat dels vins catalans en aquests mercats emergents, enfortir les relacions comercials entre cellers i importadors, i incrementar les exportacions cap a Kazakhstan, Uzbekistan, Kenya i Ghana.
El programa inclou reunions B2B al Palau de Congressos La Llotja de Lleida, visites privades als cellers participants i un acte institucional de benvinguda al Parador de Lleida.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12