Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

JARC reclama al Parlament situar l’educació agroalimentària al centre del currículum escolar

La futura Llei d’Alimentació de Catalunya inclourà un pla pilot amb 24 escoles que incorporaran una assignatura d’agroalimentació a partir de març de 2026

ARTICLES - ZONA 2

Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) ha defensat aquest dimarts davant la Comissió d’Educació del Parlament de Catalunya la necessitat urgent d’incloure l’educació agroalimentària en el currículum escolar. La compareixença, liderada pel president de JARC, Joan Carles Massot, i per Jaume Bernis, coordinador del projecte “Per una educació agroalimentària a les escoles” de JARC i COAG, ha estat marcada per una notícia rellevant que suposa un gir en les polítiques educatives del país.

Educar per conèixer i valorar l’origen dels aliments

Durant les intervencions, JARC ha recordat que la desconeixença sobre el sector agrari és alarmant: més del 70% dels joves no saben d’on provenen els aliments que consumeixen, segons dades d’un estudi de la COAG. Això afecta directament la percepció del sector, el respecte per la pagesia i els hàbits alimentaris.

“El nostre objectiu no és només educar consumidors conscients. És formar persones capaces d’entendre què mengen, d’on surt i quina feina hi ha al darrere”, va dir Jaume Bernis, coordinador del projecte de JARC i COAG

Pagesia, professió essencial

A la compareixença, JARC ha apel·lat als diputats perquè el país situï la pagesia al lloc que li correspon com a professió essencial. L’organització ha insistit que agricultors i ramaders són:

  • garants d’una alimentació sana i de qualitat,
  • protagonistes en la preservació del territori,
  • agents clau en la resiliència climàtica,
  • i actors imprescindibles en la prevenció d’incendis, recordant que “els pagesos són qui aturen el foc viu”.

Quatre anys de treball i un Parlament que comença a moure fitxa

Aquesta compareixença dona continuïtat a la que JARC va fer el 3 de desembre de 2024 davant la Comissió d’Agricultura, en què tots els grups parlamentaris van mostrar suport i van acordar traslladar la proposta a Educació per aprofundir-hi. La iniciativa també s’està presentant a Governs i parlaments de tot l’Estat espanyol, fruit del projecte conjunt amb COAG.

Les propostes es basen en models educatius d’altres països europeus on el coneixement agroalimentari ja forma part del currículum, contribuint a un consum més conscient i a una millor comprensió del sector primari.

Educació pràctica: visites a explotacions i contacte real amb el sector

JARC i COAG han tornat a insistir en la necessitat de complementar els continguts teòrics amb activitats pràctiques: visites a explotacions, tallers amb productors, coneixement del procés de cultiu i elaboració, i promoció dels productes de proximitat. L’objectiu: reconnectar infants i joves amb l’origen dels aliments.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12