Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Ja són 22 els centres educatius de Lleida que opten per no fer colònies ni sortides

El sector docent organitza demà al matí un tall a l’A–2 amb el suport de Revolta Pagesa i es manifestarà des de Ricard Viñes

FOTO_ Jordi Borràs (ACN) La plaça Sant Jaume, de gom a gom, ahir per la vaga

ARTICLES - ZONA 2

Ja són 22 els centres educatius de la demarcació que han cancel·lat les colònies i sortides. L’Escola Santa Maria de Gardeny va ser la primera, seguida de Joc de la Bola, que es va adherir al moviment ‘Aturem les sortides educatives’. La iniciativa vol ser “una mesura de pressió legítima”, fins que Educació “implementi millores reals, estructurals i efectives al sistema educatiu”.

A Lleida ciutat també s’han adherit l’Escola Ciutat Jardí, La Mitjana, la Francesco Tonucci, La Seu Vella i la ZER Ponent. També hi ha tres centres targarins adherits: les escoles Jacint Verdaguer i Maria Mercè Marçal, i l’Institut Alfons Costafreda. Tanquen el llistat: Institut La Serra (Mollerussa), INS La Segarra (Cervera), Escola La Creu (Torrefarrera), Escola Francesc Feliu (Aitona), IE Bellver de Cerdanya, Escola Santa Creu (Anglesola), ZER Guicivervi (Vilagrassa), Escola Arbika (Arbeca), Escola Ramon Estadella i Torradeflot (Guissona), l’Escola Santa Creu (Anglesola), l’Escola Manuel Ortiz i Castelló (Juneda), l’Escola Alba (Corbins) i l’Institut Canigó (Almacelles).

Per la vaga de demà, a Ponent s’ha convocat els docents al pàrquing del Joan Oró des d’on se sortirà a l’A–2 a les 7.30, la qual tallaran amb l’ajut de Revolta Pagesa. A les 12.30, sortirà una manifestació des de Ricard Viñes fins a Sant Joan.

USTEC xifra l’adhesió a la vaga en un 70% i Educació en un 32%

Els docents van viure ahir el primer dia de vaga, més en concret els professors de Barcelona. Des d’USTEC, sindicat majoritari, es va xifrar el seguiment del primer dia en un 70%, mentre que Educació el va situar gairebé en un 32 (31,87%). Milers de mestres dels serveis territorials del Barcelonès, Baix Llobregat i el Consorci d’Educació de Barcelona van sortir al carrer per reclamar millores laborals i econòmiques, i també per mostrar el seu rebuig a l’acord d’Educació i els sindicats d’UGT i CCOO.

Després de talls de carreta a primera hora, els docents es van concentrar a plaça Urquinaona i uns 10 minuts abans de les 13.00 hores van començar a marxar cap a plaça Sant Jaume, on van arribar a les 13.45. La mobilització va comptar amb 8.000 persones segons la Urbana, i 25.000 segons USTEC. Els càntics més recurrents van ser “Lluitant també estem educant”, “Si això no s’apanya, vaga, vaga, vaga”, i “Recursos públics per l’escola pública”.

La portaveu d’USTEC, Iolanda Segura, va afirmar que el pacte entre Govern i UGT i CCOO “no és cap acord històric” sinó “una traïció històrica”. Durant el parlament a la cloenda de la mobilització, els protestants van cridar “vergonya, vergonya”, mentre Iolanda Segura va afegir que l’acord s’ha gestat “per la porta del darrere”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12