El pla israelià per ocupar Ciutat de Gaza ha començat. El portaveu militar Effie Defrin va confirmar ahir a la tarda que s’estan fent els primers passos per envair la zona.
“Hem iniciat les accions preliminars i les Forces de Defensa d’Israel (FDI) ja ocupen els afores de la ciutat de Gaza. La Brigada Nahal i la 7a Brigada, sota el comandament de la 99a Divisió, operen sobre el terreny a la zona de Zeitoun”, va precisar en una compareixença pública.
“Forces addicionals s’uniran als combats en el futur pròxim”, va assegurar en la compadecència el portaveu militar Effie Defrin.
“De cara a l’aprovació dels plans per a l’operació a la ciutat de Gaza, el primer ministre Benjamí Netanyahu va ordenar escurçar els terminis per a la presa dels últims bastions terroristes i derrotar Hamàs”, va detallar en un comunicat l’Oficina del mandatari. El breu text, que podria respondre a una maniobra de pressió tant a Hamàs com a la població palestina obligada a desplaçar-se, no ofereix cap possible data.
L’anunci arriba després que el govern de Netanyahu hagi enviat al matí l’ordre per mobilitzar 60.000 reservistes per tirar endavant amb l’ocupació de la ciutat de Gaza, on es refugien un milió de palestins.
A més, s’ha decidit ampliar el servei a 20.000 reservistes més que ja estaven en actiu i que ara hauran d’allargar la seva estada a l’exèrcit hebreu.
La decisió s’ha pres “després de debats en profunditat sobre el volum de personal necessari” per continuar amb els plans del primer ministre Benjamin Netanyahu d’avançar en l’ocupació de la Franja.
Les IDF apunten que la decisió ha estat aprovada pel ministre de Defensa, Israel Katz, “després que se li presentessin totes les implicacions”. Així mateix, s’han enviat avisos a la població civil perquè es desplaci cap al sud de la Franja.
La decisió de mobilitzar els reservistes arriba després que Hamàs aprovés les bases per a un alto el foc, segons informava Al Jazeera, que implicaria una pausa dels combats de 60 dies i l’alliberament de la meitat dels ostatges que encara té en el seu poder. Per ara, Israel no ha respost a aquestes informacions, i tira endavant amb el seu pla per ocupar Gaza.
Des de l’octubre del 2023, més de 62.000 palestins han mort en 22 mesos d’ofensiva israeliana, segons dades del Ministeri de Sanitat gazatí, si bé aquesta xifra podria ser conservadora. Entre ells hi ha 18.000 nens.
A més, prop de dos milions de gazatis s’han vist forçosament desplaçats, moltes vegades, i des d’aleshores la majoria malviu en tendes de campanya dins d’un enclavament on han estat destruïdes cases,