La Paeria de Lleida avança en els preparatius per Tots Sants. Durant una visita a les obres que s’estan fent al cementiri, concretament al departament de Santa Cecília, l’alcaldessa accidental, Begoña Iglesias, va explicar que s’estima que per aquesta festivitat ja estiguin instal·lades les 26 càmeres tèrmiques de vigilància a l’espai.
Al setembre, va indicar Iglesias, començarà la instal·lació de les 26 càmeres per “garantir la seguretat necessària a l’entorn”. La instal·lació tindrà un cost de 160.813.86 euros i vigilarà “tot el contorn del cementiri i alguns dels carrers principals”. Aquesta mesura de les càmeres ja es va anticipar per al Tots Sants del 2024.
Begoña Iglesias va detallar en quin punt es troben actualment les obres al Departament de Santa Cecília. Com ja va avançar LA MAÑANA, consisteixen en la renovació de 30 nínxols en un departament del segle XIX, “en ruïna”. Fins ara, n’eren 35, però passaran a ser-ne 30. Els trams afectats són l’A, el B, el F i el G, i afecta set columnes de cinc nínxols. El cost de les accions és de 84.563,86 euros.
“És una actuació molt minuciosa, en què hem de destinar molts recursos, conscients que és necessari ser molt respectuosos i, per això, l’obra avança a poc a poc”, va dir Iglesias.
També s’està renovant la vorera interior dels Departaments de Sant Miquel i Sant Josep amb un cost de 158.553,84 euros.