Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Hamàs publica vídeo d’una ostatge israeliana, primera prova de vida d’un captiu a Gaza

ARTICLES - ZONA 2

El grup islamista Hamàs ha difos avui el vídeo d’una ostatge israeliana capturada a Gaza que continua viva i està entre els 200 i 250 captius en la Franja, mentre segueix el conflicte armat entre Israel i les milícies palestines de l’enclavament.

“Han estat cuidant-me, proporcionant-me medicaments. Només els demano que em portin de retorn a casa al més aviat possible amb la meva família, els meus pares, els meus germans. Si us plau, treguin-me d’aquí el més ràpid possible”, va dir l’ostatge, que va afegir tenir 21 anys i ser de la localitat israeliana de Shoham, en un vídeo on també està tendida en un llit ferit del braç, mentre un empleat sanitari li enrotlla una bena.

La jove s’identifica com Maya Sham, va ser segrestada “d’hora el dissabte al matí”, quan s’anava de la festa prop de Gaza on almenys 260 persones van ser massacrades i altres capturades durant l’atac per terra, mar i aire d’Hamàs que va enxampar per sorpresa a Israel.

Segons va afegir, Sham es va lesionar “greument a la mà” en aquell moment, després del que la van portar a Gaza, on diu que va ser atesa durant tres hores de la seva ferida.

En resposta a la difusió del vídeo, el càrrec de portaveu militar israelià va dir haver informat fa una setmana a la família de la jove que aquesta es trobava segrestada.

A més, va acusar a Hamàs d’intentar “presentar-se com una organització humana, quan és una organització terrorista que és responsable de l’assassinat i segrest de bebès, dones, nens i ancians”.

Israel va informar avui que ha notificat a les seves famílies la identitat de 199 segrestats per Hamàs i altres milícies palestines a Gaza, va confirmar el portaveu de l’Exèrcit, Daniel Hagari.

Les forces israelianes han llançat aquests últims deu dies intensos bombardejos sobre la Franja, en els quals haurien mort almenys 26 ostatges israelians, segons va afirmar Hamàs, encara que no va aportar proves d’això.

El vídeo va ser difós poc després que Hamàs difongués un vídeo del seu portaveu, Abu Obeida, anunciant que el grup planeja alliberar ostatges estrangers retinguts pel grup a Gaza.

Abu Obeida va afirmar que aquests ostatges són considerats com els seus “convidats” i que seran alliberats quan es donin “les condicions sobre el terreny”. Segons va remarcar, Hamàs té capturats a 200 persones, mentre que altres milícies té almenys 50 més.

El portaveu va informar a més que almenys 22 dels segrestats han mort per bombardejos israelians.

Les milícies palestines han exigit l’alliberament de milers de presos palestins en presons israelianes a canvi del retorn dels ostatges en la Franja.

Un portaveu d’Hamàs ha demanat l’alliberament de 6.000 presoners palestins a canvi dels 250 hostatges que assegura que va capturar i que reté a Gaza en el marc dels atacs del cap de setmana a Israel. El portaveu del grup afirma que entre els hostatges hi ha persones de nacionalitat no israeliana. Segons Hamàs entre els segrestats també hi ha alts comandaments de la divisió de Gaza de les forces de defensa israelianes. L’exèrcit israelià ha xifrat en 199 les persones que Hamàs manté capturades al territori actualment assetjat, una xifra ja més alta que l’anterior que havia reconegut, de 150.

Els portaveus de Hamàs titllen les persones no isarelianes de “convidats” i es mostren disposats a alliberar-les “quan les circumstàncies ho permetin”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12