L’Associació de guies interpretadors del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici demana que “es retiri amb urgència” l’anunci de gratuïtat de les sortides que ofereix el Parc. Els guies consideren que “serà competència deslleial” de l’administració pública cap als guies professionals que es guanyen la vida com a professionals autònoms i petites empreses, i que surten dels seus propis cursos anuals. Des de l’Associació s’afirma que d’aquest anunci ja se n’han fet ressò oficines de turisme i agències de viatge, i temen que es pot convertir en “un efecte crida que incrementi la massificació al Parc encara més” i que “deixin de contractar les activitats guiades dels guies professionals”.
L’anunci de les sortides gratuïtes durant els mesos de juliol i agost segueix a les xarxes i des de l’associació que representa oficialment els guies interpretadors del Parc Nacional insisteixen a demanar “retirar la gratuïtat” i volen “una reunió urgent i presencial amb la direcció del Parc” per tal de “negociar solucions que no perjudiquin a ningú”.
Sortides gratuïtes
Des de la direcció d’aquest espai protegit, únic a Catalunya, es té la sensació que la majoria dels visitants s’apropen als llocs més emblemàtics del Parc Nacional d’Aigüestortes i estany de Sant Maurici i no aprofundeixen en l’excursió. Ara, per revertir aquesta situació, el Parc vol oferir visites gratuïtes, cada matí i tarda dels mesos de juliol i agost. Per tal que els excursionistes més experimentats puguin aprofundir en la visita s’editarà una mini guia amb tota la informació d’habitats, espècies o llocs d’interès del Parc que es podrà portar a la motxilla.
Pel que fa a les visites que planteja el Parc seran en un horari concret i tot i ser gratuïtes s’hauran de reservar prèviament. Aquestes sortides les farà personal del Parc Nacional. Es tracta d’una prova que començarà aquest estiu. Es començarà pels mesos de juliol i agost. Durant aquest període el Parc rep més de 260.000 turistes.