Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Gairebé el 40% dels catalans confessen haver conduït alguna vegada un vehicle sense la ITV en regla

Malgrat que gairebé la totalitat dels enquestats afirma que el seu vehicle passa la ITV a la primera, 3 de cada 10 assenyala que afronta aquest tràmit amb inquietud i nerviosisme

ARTICLES - ZONA 2

Sota el títol “Observatori Mides de la Mobilitat”, un estudi analitza el rol de la mobilitat en la vida dels espanyols. Els resultats d’aquest primer bloc, centrat en les actituds i comportaments dels espanyols enfront de la ITV, reflecteixen un panorama preocupant per a la seguretat en les carreteres: gairebé el 40% dels catalans reconeix haver conduït algun vehicle que no tenia la ITV en vigor.

Amb l’inici de les vacances molt a la vora, moment clau de l’any en què augmenta l’ús del vehicle i els desplaçaments per carretera, la seguretat viària adquireix un rol més determinant encara. En aquest sentit, les dades de l’estudi llancen un senyal d’alarma, ja que es manté la mateixa tendència respecte a l’any passat en el nombre d’automobilistes que confessen haver utilitzat un vehicle sense la ITV en regla i que, per tant, comprometen la seguretat de les carreteres.

Aprovat a la primera, però la ITV continua sent un mal glop

Realitzar la inspecció tècnica de vehicles és un tràmit obligatori per a tots aquells vehicles que tenen quatre anys o més, i la seva periodicitat depèn de l’edat del vehicle (entre els 4 i 10 anys és bianual, mentre que a partir del desè aniversari és obligatori realitzar-la cada any). Les dades del recent estudi assenyalen que gairebé la totalitat dels enquestats per la companyia a Catalunya (97%) afirmen passar la ITV a la primera.

No obstant això, la ITV continua generant nerviosisme i inquietud per al 30% dels catalans que han de fer front a aquest tràmit. Aquesta ansietat s’atribueix, principalment, al fet que la preocupació més gran per a un 47,5% dels catalans enquestats és que vehicle no pugui passar la ITV i hagin d’escometre algun tipus de reparació.

Respecte als principals problemes tècnics pels quals els catalans “suspenen” la ITV, en primer lloc, apareixen els problemes per a complir amb el límit d’emissions de gasos contaminants (12,4%). Després d’això, sorgeixen els problemes amb el sistema d’il·luminació/il·luminat (12,4%), seguit dels pneumàtics en mal estat (9,5%), fallades en els frens (12,4%) i defectes en l’engranatge de la direcció (9,5%).

Un tràmit complex amb possibilitats de millora

Les dades de l'”Observatori de la Mobilitat” assenyalen que gairebé el 40% dels espanyols assenyalen que la ITV és un tràmit complex, especialment en el relacionat amb aconseguir una cita en la seva comunitat. Com a resultat, València (73%), Balears (62%) i Navarra (60%), són les comunitats autònomes on és més complicat poder aconseguir una cita, mentre que Madrid i Catalunya se situen en el pol oposat, amb només un 34,2% de catalans que consideren difícil obtenir una cita.

Quant als “deures” que els catalans posen a la ITV, un 55,5% demanda una reducció del cost per a fer-la més accessible i efectiva, seguit de la possibilitat de comptar amb un major nombre de centres disponibles per a poder dur a terme la inspecció tècnica del vehicle (35,8%) i la possibilitat de poder contractar un servei de gestió de la ITV en tallers (31,5%).

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12