Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Europa pretén mantenir el veto a vendre vehicles de combustió després de 2035

Populars i conservadors volen ajornar la data per la pressió d’Itàlia i Alemanya

FOTO_ CE El comissari de Clima, Wopke Hoekstra

ARTICLES - ZONA 2

La Comissió Europea defensa la prohibició de vendre vehicles que emetin CO2 a partir del 2035 tot i la pressió de grans estats com Alemanya i Itàlia, que reclamen reformar la normativa aprovada pel bloc comunitari fa dos anys i mig. 

En una intervenció en el ple del Parlament Europeu, el comissari europeu de Clima, Wopke Hoekstra, va defensar que la prohibició és un “marc clar” per a fabricants i inversors que “facilita una transició justa”. “Necessitem descarbonitzar el sector”, va subratllar. 

No obstant això, Brussel·les s’ha compromès amb la indústria a presentar una “revisió” de la normativa abans de finals d’any. Populars i conservadors de l’Eurocambra van demanar ahir “aixecar” el veto per garantir el futur del sector.

El Parlament Europeu  va debatre ahir sobre la prohibició de vendre cotxes i furgonetes de combustió a partir del 2035, una normativa que la Unió Europea va adoptar el 2023 per tal d’acabar amb les emissions de diòxid de carboni del sector i aconseguir la neutralitat climàtica que persegueix la UE per al 2050.

El diàleg entre la indústria de l’automoció i l’executiu de Von der Leyen continua obert. En la seva intervenció davant els eurodiputats, el comissari europeu de Clima va defensar el límit establert pel 2035, però va subratllar que Brussel·les s’ha compromès a “accelerar la revisió” del text normatiu abans que acabi l’any. “La Comissió continuarà compromesa amb el principi de neutralitat tecnològica”, va afegir.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)