El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha formalitzat per 3,78 milions d’euros (IVA inclòs) un contracte per redactar els estudis informatius que serviran per analitzar la millora de la capacitat del transport ferroviari de mercaderies al tram Saragossa – Lleida – Plana de Picamoixons – Reus / Sant Vicenç de Calders, perquè pugui acollir serveis de demanda. El ministeri remarca que el tram entre Saragossa i la façana mediterrània per Lleida és un dels que registra més trànsit de mercaderies de la xarxa, amb més de 100 circulacions/setmana per sentit. De fet, uneix els principals nodes de producció i consum, Madrid-Barcelona, i forma part dels fluxos del centre i del sud amb el nord-est d’Espanya i la resta d’Europa. Serà necessària la redacció, primer, d’un estudi de viabilitat i, posteriorment, la redacció d’un o més estudis informatius. Previ a la redacció de l’estudi de viabilitat, es durà a terme una anàlisi dels dos corredors ferroviaris de mercaderies que cobreixen l’itinerari entre Saragossa i Catalunya (itinerari via Lleida/itinerari via Caspe) per rarificar els resultats dels estudis fins ara duts a terme que recomanen l’adequació de la infraestructura de l’itinerari Saragossa-Lleida-Tarragona per permetre la circulació de serveis d’Autopista Ferroviària. En aquests treballs d’adequació, el ministeri invertirà més de 60 milions per actuar sobre els gàlibs de 6 túnels, 16 passos superiors i catenària, adaptant-los a les dimensions de semiremolcs que circularan pel recorregut. Aquesta actuació respon als objectius de l’Estratègia de Mobilitat Segura, Sostenible i Connectada 2030, que respon a les necessitats de mobilitat de ciutadans i mercaderies mitjançant modes de transport sostenibles.














