Usuaris del servei de teleassistència de Lleida han reportat irregularitats amb el sistema arran de l’apagada elèctrica que l’Estat Espanyol va viure el passat 28 d’abril. Segons algunes usuàries, des d’aquell dia el servei de teleassistència no “els funcionava” i, per tant, no en podien fer ús. Una problemàtica que des de la Paeria i l’empresa encarregada del servei ja estan “solventant” segons el mateix consistori i algunes de les persones afectades.
Des de l’empresa diuen “tenir controlats casos” a la ciutat “en què el servei continua sense funcionar”, i la Paeria destaca que és “per dos motius”. El primer dels dos “és perquè la persona usuària continua sense línia telefònica” o “per fallades en algun dels elements instal·lats, sobretot, a les caixes de veu que són elements que permeten el funcionament d’una terminal de teleassistència analògic en una línia mòbil”.
Per aquest motiu, l’empresa substitueix les terminals de teleassistència analògiques per digitals i ajuda els usuaris per restablir el servei amb la companyia telefònica.
En aquest darrer cas, quan la persona no pot fer-ho o no té familiars que la puguin ajudar, la gestió s’ha de fer amb una persona tècnica al domicili. La Paeria prioritza les persones grans que viuen soles.