Els viatges de l’Institut de Majors i Serveis Socials (Imserso) de la temporada 2025-2026, que ofereixen més de 879.000 places per a més grans de 55 anys, van començar a comercialitzar-se ahir en algunes comunitats i dimecres a la resta.
Concretament, la comercialització dels viatges va començar ahir a Astúries, Catalunya, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Ceuta, Balears, Canàries, La Rioja, Navarra i el País Basc; i el dia 8 d’octubre a la resta de comunitats.
Un cop l’Institut ja va enviar al setembre 2,8 milions de cartes d’acreditació als pensionistes perquè poguessin reservar els seus viatges per a aquesta temporada vinent, entre dilluns i dimecres s’activa la venda.
Aquest any s’ofereixen 879.213 places, 440.284 de les quals són per a destinacions de costa peninsular, 228.142 es destinen a les costes insulars i 210.787 més al turisme d’escapada. L’Imserso reserva 7.447 places a 50 euros per als pensionistes amb rendes més baixes, els que reben una prestació igual o inferior a les pensions no contributives de jubilació i incapacitat.
Entre les novetats figura també la possibilitat de viatjar amb animals de companyia en determinats hotels als desplaçaments a la costa peninsular ia les illes, on es reservarà fins a un 2% de les places.
A més, s’aplicarà un suplement de 100 euros als que viatgin en temporada alta (octubre, maig i juny a península i Illes Balears; desembre, gener i febrer a les Illes Canàries) o facin una segona reserva durant la campanya.
Les tarifes oscil·len entre 132,91 euros per una estada de quatre dies a capitals de província i 564,72 euros per viatges de deu dies a les Canàries amb transport inclòs.
La gestió dels viatges es va adjudicar a tres operadors: Ávoris, la divisió de viatges del Grup Barceló, va resultar guanyadora dels lots 1 i 3, corresponents al turisme de costa peninsular i escapades nacionals i europees, respectivament.
El consorci W2M-Mundiplan, que inclou IAG7, gestiona el lot 2, corresponent a les destinacions insulars (Canàries i Balears).