L’Audiència de Lleida ha jutjat aquest dijous un home, de 79 anys, acusat d’estafar 1,5 milions d’euros a la xarxa elèctrica. Segons la Fiscalia, l’acusat exercia com a administrador d’una distribuïdora elèctrica de Ponent i, entre els anys 2015 i 2018, va deixar de comprar l’energia que rebia, però la va continuar comercialitzant entre els consumidors. Així ho ha afirmat també un inspector de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que va detectar i investigar el suposat frau. Per la seva part, l’acusat, que ha declarat l’últim, ha defensat que és un “inversor” que va comprar l’empresa i després en va externalitzar la gestió perquè “no entenc res d’elèctriques”. El fiscal demana 7 anys de presó.
L’inspector de la CNMC ha explicat que, el juliol de 2018, va fer una inspecció a l’empresa elèctrica que administrava l’acusat. En el seu informe, apunta que aquesta tenia l’autorització per exercir tan sols com a distribuïdora d’energia, però igualment actuava com a comercialitzadora. “No comprava l’energia que venia als seus clients”, ha afirmat l’inspector, que ha afegit que “no tenia un concentrador secundari”, el qual captura i emmagatzema les lectures d’energia.
A causa d’això, un dels operadors de la xarxa elèctrica ha explicat que l’empresa rebia l’electricitat, “però com no sabíem la que en sortia les pèrdues eren del 100% i els perjudicats són els consumidors”.
D’aquesta manera, dos agents de la Guàrdia Civil, que van participar en la investigació del cas, han explicat que aquest fet s’hauria traduït en un perjudici d’1,5 milions d’euros a la xarxa elèctrica.
“Soc un inversor”
Per la seva banda, l’acusat, de 79 anys, només ha contestat a les preguntes del seu advocat. S’ha definit com un “inversor” que es dedica a “la compra i venda d’empreses”. Així, ha declarat que va adquirir l’entitat elèctrica el 2011 i després la “vaig fer funcionar com havia funcionat fins aquell moment”. Així mateix, va derivar la seva gestió administrativa a empreses externes perquè “no entenc res d’elèctriques”, ha expressat. També ha negat estar present en cap inspecció de la CNMC a les instal·lacions.
La Fiscalia demana una condemna de 7 anys de presó per a l’acusat per un delicte d’estafa agreujada. Així mateix, sol·licita que l’empresa pagui una multa de 4,5 milions d’euros pel perjudici causat a la xarxa elèctrica i demana una responsabilitat civil d’1,5 milions.
Per la seva banda, la defensa sol·licita l’absolució del seu client i, en cas, que es dicti una sentència condemnatòria, que aquesta sigui inferior als dos anys de presó.