Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els educadors voten si accepten el preacord o fan “les vagues necessàries”

El sindicat USTEC defensa una vaga indefinida a partir del 8 de juny si el col·lectiu no l’avala l’acord

FOTO_ACN Els docents organitzen “les últimes colònies” a Girona per denunciar que el preacord és “insuficient”

ARTICLES - ZONA 2

Els sindicats preguntaran als docents si accepten el preacord tancat amb el Departament d’Educació divendres passat o si es comprometen a “fer les vagues necessàries fins a acabar el curs” en la consulta impulsada per USTEC, CGT, Intersindical i COS. La votació es dirigirà a tot el col·lectiu educatiu i estarà oberta entre avui i dijous.
USTEC defensa el ‘sí’ al pacte, però aposta per fer vaga indefinida a partir del 8 de juny si els treballadors no avalen el principi d’acord, segons va informar el mateix sindicat. Les organitzacions majoritàries de l’ensenyament públic han optat per suspendre les vagues territorials previstes fins dijous mentre es du a terme la consulta.
Professors de Secundària, que també defensa avalar l’acord, ha fet una consulta entre els seus afiliats. En canvi, les altres organitzacions impulsores de la consulta –CGT, Intersindical i COS– fan campanya pel ‘no’ i per mantenir el cicle de mobilitzacions previst per la propera setmana.
La pregunta a la qual hauran de respondre els docents és: “Acceptes el preacord pel personal docent del 29 de maig?”. Tindran dues opcions, respondre ‘Sí’ o ‘⁠No, i em comprometo a fer les vagues necessàries fins acabar el curs’.
L’Assemblea Educativa de Catalunya, reunida dissabte a Mataró, va considerar “insuficient” el preacord signat pels sindicats majoritaris, però demana temps perquè es valori centre a centre.
Mentrestant, més de 300 docents es van concentrar ahir davant la seu de la Generalitat a Girona en el que van batejar com “les últimes colònies”, convocats per la Coordinadora d’Assemblees de Docents de les comarques de Girona. La jornada incloia sis concerts i un sopar popular, i acampar a la mateixa ubicació. Els professors van assegurar que el preacord “és de mínims” i que no inclou demandes com ara la climatització a les aules, la cobertura legal dels professors o millores per al col·lectiu docent de 0-3 anys.
El secretari de Millora Educativa, Ignasi Giménez, va defensar ahir que l’acord amb els sindicats majoritaris és un “punt d’inflexió” per començar a millorar els resultats. “Pot ser un punt d’inflexió que necessita el conjunt del sistema”, va dir a Rac 1, on va parlar de “salt endavant importantíssim” en matèria retributiva.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 9

ARTICLES - ZONA 10

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12