Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els consumidors critiquen la supressió de l’AVE ‘low cost’

Afirmen que sense l’AVLO “es limiten els horaris de freqüència” i que es massificarà el servei amb els usuaris del cinc trens rellevats

Els trens AVLO quedaran suprimits a partir del dia 7 de setembre (ACN)

ARTICLES - ZONA 2

L’Associació Espanyola de Consumidors va sortir ahir al pas de l’anunci de Renfe en el que deia que se suprimirà l’AVLO (el servei ‘low cost’ d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid) per màquines AVE. Segons l’entitat, aquesta opció “perjudica els usuaris” i sostè que es perdran cinc freqüències al dia.

Renfe va anunciar que els trajectes d’alta velocitat seran operats per AVEs a partir del 8 de setembre, “amb les mateixes freqüències, els mateixos horaris i preus competitius”. Però l’Associació Espanyola de Consumidors no ho veu així. Sosté l’entitat que ha fet comprovacions i que ha constatat que “es perden les freqüències de trens que cobrien els serveis AVLO”. Per aquesta raó, consideren que hi ha un “greu perjudici pels interesos dels usuaris” perquè “es limiten els horaris de freqüència”. Alerten, per això, que “es produirà una massificació dels AVE a l’haver de rebre els usuaris dels “cinc trens suprimits”. Segons l’entitat, amb aquesta decisió es perdran els trens de les 6.16 hores, 10,27 hores, 15,27 hores, 17.27 hores i 19.34 hores essent l’única opció disponible a la pàgina web de RENFE la d’agafar “el següent tren AVE”. Segons els consumidors aquesta comprovació s’ha fet en el trajecte Madrid-Barcelona pels dies 1 de setembre (amb trens AVLO) i el 9 de setembre (sense trens AVLO) i per això afirmen que aquesta decisió no només perjudica madrilenys i catalans sinó també els usuaris de Saragossa o Guadalajara, que en algunes freqüències tenien parades de trens.

Renfe va anunciar dijous que a partir del 8 de setembre tots els viatges del corredor Madrid-Barcelona (amb parada a Lleida) els oferirà l’AVE al quedar suprimits els AVLO. Contràriament al que sostè l’Associació de Consumidors, Renfe va afirmar que es mantindran les freqüències que hi havia fins ara, els horaris establerts i que es conservaran els preus “competitius” que fins ara caracteritzava l’AVLO, que era el servei ‘low cost’ de Renfe per l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid. Considera Renfe que l’AVE s’adapta més bé a les característiques del trajecte i a les necessitats del viatger i que la qualitat del servei s’incrementa amb els AVE gràcies a què compta amb cafeteria, restauració a bord o prestacions com el cotxe en silenci. Qualsevol viatger que tingui bitllet per l’AVLO a partir del 7 de setembre serà “reubicat”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)