El diputat dels Comuns al Parlament, Andrés García, va visitar ahir Lleida, des d’on va defensar l’aprovació de la proposta presentada pel seu grup amb relació a la prohibició a la via pública d’armes blanques de més de sis centímetres. “Cal que tothom tingui clar que no pot anar amb segons quines navalles pel carrer”, va indicar, encara que va apuntar que la prohibició no afectaria la gent que ho necessités per treballar.
La prohibició, tanmateix, encara ha de ser valorada per l’Estat espanyol que, en cas d’aprovar-la, modificarà el reglament d’armes vigent. En aquesta línia, García va apostar també per “controlar” més la compravenda d’aquestes armes. El diputat va comentar que caldrà que tothom qui en compri o vengui una haurà de quedar registrat i, inclús, que les armes tinguin un “número de sèrie”. Tot això, d’altra banda, quedaria en res si no hi ha un “canvi cultural” entre la societat.
Laura Bergés, regidora i portaveu del Comú de Lleida, va apuntar que la proposta pot “ajudar a reduir” l’ús d’armes blanques al carrer i, a més, va afirmar que el govern municipal actua de forma “reactiva” en qüestions de seguretat, treballant més tard que succeeixin els fets.













