El Nadal és temps d’excessos econòmics, però també cada cop més és època de consum conscient. Al llarg d’aquestes setmanes, a les llars es dispara la despesa, destinant un alt pressupost a regals, viatges, loteria in fins i tot, a l’oci. En aquest sentit, l’aplicació Milanuncios ha realitzat juntament amb Appinio una enquesta a 1.000 ciutadans per analitzar els hàbits de compra en aquestes dates, el perfil del consumidor, les seves expectatives i com cada cop més consumidors utilitzen plataformes de segona mà a l’hora de fer les compres. Segons l’estudi realitzat, 5 de cada 10 han augmentat el seu pressupost durant l’anomenat ‘golden quarter’, sent la despesa per consumidor de 390 euros de mitjana, un 10% de les llars destinaran més de 1.000 euros a les seves compres. De fet, la població catalana gastarà per llar per Nadal una mitjana de 452 euros per habitant.
Tot i el desemborsament que realitzaran els consumidors en aquest moment de l’any, la plataforma percep una evolució cap a un consum més conscient: un 57% dels catalans recorrerà a plataformes de segona mà per comprar els seus regals, un 30% més que en els darrers anys. Aquesta tendència és especialment popular entre els joves de 18 i 24 anys, on el 66% dels enquestats optaran per regalar articles ‘pre-loved’. Així mateix, destaca el fet que, a causa de les temporades de descomptes prèvies a Nadal, hi ha previsió i, com a forma d’estalvi, més de la meitat dels enquestats (55%) ja han fet les compres avui dia. El 70% es van aprofitar dels descomptes del Black Friday.
Tot i la tendència continuada durant els últims anys de realitzar les compres en línia, Milanuncios també ha percebut com les compres de Nadal estaran més repartides entre els coneguts com a ‘marketplaces’ i botigues físiques. Així ho afirmen el 41% dels enquestat, que asseguren apostar enguany per comprar els seus regals nadalencs a les botigues locals. De fet, un 79% dels consumidors estan disposats a augmentar el pressupost per donar suport al petit comerç.