L’Ajuntament dels Alamús ha presentat aquest dimecres el nou Protocol Municipal de Cribratge i Seguiment del Risc Cardiovascular, una iniciativa pionera impulsada pel consistori en col·laboració amb el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Lleida amb l’objectiu de reforçar la prevenció de les malalties cardiovasculars i fomentar hàbits de vida saludables entre la població.
La presentació del protocol ha anat acompanyada de la primera jornada gratuïta de cribratge cardiovascular oberta a tota la ciutadania, una acció que ha comptat amb la participació d’una trentena de veïns i veïnes dels Alamús, els quals han pogut sotmetre’s a diferents proves preventives relacionades amb diversos factors de risc cardiovascular.
Cuidem de tu, cuidem dels Alamús
L’acte s’emmarca dins de la campanya municipal «Cuidem de tu, cuidem dels Alamús», una estratègia impulsada pel consistori que situa les persones al centre de les polítiques públiques i que aposta decididament per la promoció de la salut i la prevenció com a eines per millorar la qualitat de vida de la ciutadania.
L’alcalde dels Alamús, Toni Bosch, ha destacat que aquesta iniciativa «forma part d’un projecte més global, que és Cuidem de tu, cuidem dels Alamús, basat en posar les persones al centre de totes les les nostres polítiques». En aquest sentit, ha remarcat que «el sistema de salut també ha de servir per prevenir les malalties cardiovasculars i afavorir la detecció precoç de factors de risc com el sucre, l’àcid úric o el colesterol».
Bosch ha recordat que «més del 50% de la població dels Alamús supera els 50 anys, una franja d’edat que presenta un risc més elevat de patir aquest tipus de patologies», i ha assegurat que «volem que la gent tingui qualitat de vida i pugui gaudir del seu dia a dia. Volem que els nostres veïns i veïnes tinguin la màxima qualitat de vida, especialment en municipis rurals com el nostre, on el despoblament i la pèrdua de serveis cada vegada es fan més evidents». Peraquest motiu, ha subratllat que «des de l’Ajuntament, en col·laboració amb la farmàcia del poble, hem volgut impulsar aquesta iniciativa pionera perquè els nostres veïns i veïnes puguin prevenir aquestes malalties i gaudir d’una vida saludable».
Posar en valor la farmàcia rural
Per la seva banda, la vicepresidenta del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Lleida, Marta Huguet Mas, ha posat en valor el paper de la farmàcia rural com a servei sanitari de proximitat i ha destacat que «a la demarcació de Lleida tenim una ruralitat molt important i sempre estem disposats a sumar-nos a iniciatives que situïn la farmàcia rural en el lloc que es mereix, com a professional sanitari de proximitat».
Huguet ha remarcat que, en molts municipis, «la farmàcia és un recurs assistencial que està disponible cada dia durant moltes hores i aquesta proximitat és essencial per atendre correctament la població», motiu pel qual el Col·legi manté un ferm compromís amb el suport a la farmàcia rural.
La vicepresidenta també ha explicat que l’experiència iniciada als Alamús té vocació de continuïtat i de creixement territorial. «Es tracta d’una prova pilot, però considerem que és un projecte prou interessant perquè es pugui estendre progressivament a altres municipis i perquè cada vegada siguin més els ajuntaments i les farmàcies que s’hi sumin», ha afirmat.
El nou Protocol Municipal de Cribratge i Seguiment del Risc Cardiovascular és fruit de l’acord de col·laboració subscrit entre l’Ajuntament dels Alamús i el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Lleida, una aliança que ha permès posar en marxa una eina estable de prevenció orientada a detectar precoçment possibles factors de risc cardiovascular i a fer-ne el corresponent seguiment.
Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament dels Alamús reforça la seva aposta per unes polítiques municipals centrades en el benestar de les persones i es posiciona com un municipi referent en la promoció de la salut i la prevenció en l’àmbit local.













