Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Tribunal de Comptes porta l’amnistia a la Justícia Europea

L’ens considera que diversos articles de la llei són incompatibles amb la lluita contra el frau que afecti interessos financers de la UE

FOTO_ACN Josep Lluís Alay, a l’esquerra, cap de l’oficina de Puigdemont

ARTICLES - ZONA 2

El Tribunal de Comptes (TdC) va anunciar ahir que elevarà una interlocutòria amb vuit qüestions prejudicials sobre l’amnistia al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE). Segons l’ens, diversos articles de la llei podrien ser incompatibles la lluita “eficaç i dissuasiva” contra “el frau i tota activitat il·legal que afecti els interessos financers de la UE”.

D’altra banda, es decideix que en el present moment processal “no hi ha lloc” per tramitar les peticions “d’aplicació immediata” de l’amnistia que van formular determinats demandats el mateix dia de l’entrada en vigor de la norma.

El passat mes de maig, el TdC va declarar la finalització del judici contra més d’una trentena d’ex alts càrrecs del Govern per les despeses de l’1-O i d’Exteriors durant el ‘procés’. La fiscalia demanava 3,1 milions d’euros per aquest als expresidents de la Generalitat, Artur Mas i Carles Puigdemont, i a la resta d’ex alts càrrecs jutjats.

Entre els demandats també hi ha l’exvicepresident Oriol Junqueras, diversos exconsellers i altres càrrecs de l’executiu, el Diplocat i de les delegacions a l’estranger.

Tot i que les defenses havien demanat suspendre el procediment perquè previsiblement serien amnistiats, la consellera d’enjudiciament ho va descartar i la vista es va celebrar finalment el passat mes de novembre.

El jutge amnistia el responsable de l’oficina de Puigdemont i declara el sobreseïment de la causa

L’Audiència de Barcelona va acordar aplicar la llei d’amnistia a Josep Lluís Alay, responsable de l’oficina de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, i va decarar l’arxiu de la causa oberta en què estava acusat de prevaricació i malversació pel seu viatge a Nova Caledònia el novembre del 2018. El viatge es va produir amb motiu del referèndum de Nova Caledònia i Alay va ser convidat com a observador. La fiscalia demanava tres anys de presó i 17 d’inhabilitació per Alay. El jutge considera que encaixa en els preceptes de la llei d’amnistia, ja que estava relacionat amb el procés independentista.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12