El tren de la Pobla va ser un dels pocs (o segurament l’únic) que va aconseguir funcionant dilluns passat, el dia de l’apagada. I és que aquest històric ferrocarril va aconseguir esquivar l’aturada de tot el servei ferroviari al funcionar amb dièsel i no dependre de cap catenària. Sí però que el funcionament es va fer “amb afectacions”, segons van explicar ahir a aquest diari fonts de Ferrocarrils de la Generalitat, l’empresa pública que opera el servei.
A l’anar amb dièsel, i no amb electricitat, el tren podia circular. Tot i això hi va haver algunes afectacions perquè els sistemes de comunicació, com semàfors o passos a nivell, no funcionaven per l’apagada. En aquest sentit fonts de la companyia van explicar que es van haver d’anul·lar dos circulacions: la sortida de Lleida de les 19.25 hores i la del comboi que havia de sortir de Balaguer a les 20.03 hores. La resta es van fer però amb les freqüències de pas alterades per l’afectació al sistema de comunicacions, que sí depenen del sistema elèctric, com els semàfors o els sistemes de senyalització. Per això els trens circulaven a menys velocitat del que estava previst. De fet, els Bombers de la Generalitat i altres serveis d’emergències es van encarregar de fer vigilància a diversos passos a nivell de la línia per advertir del pas del tren.
LÍNIES
SUSPESES
En el cas de les línies de Barcelona-Vallés o la de Llobregat-Anoia sí que van estar paralitzades com la resta de combois que circulaven pel país a causa de l’apagada de llum. Aquestes dos línies, segons va explicar Ferrocarrils de la Generalitat, van recuperar el servei el mateix dilluns a partir de les nou de la nit.