La Guàrdia Civil va registrar ahir el despatx del fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, per ordre del magistrat Ángel Hurtado, instructor de la causa oberta al Tribunal Suprem per presumpta revelació de secrets per requisar els dispositius electrònics i documents que puguin acreditar aquest delicte.
A la interlocutòria, a la qual va tenir accés EFE, el jutge reclamava als serveis de la Fiscalia que identifiquessin tots els comptes de correu electrònic de García Ortiz. A més, el magistrat va decretar el secret del sumari pel termini d’un mes.
També va ordenar a la Guàrdia Civil el registre del despatx de la fiscal en cap provincial de Madrid, Pilar Rodríguez, investigada com García Ortiz a la causa. En concret s’investiga si tots dos van incórrer en un delicte de revelació de secrets sobre els correus en què Alberto González Amador, nuvi de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, oferia un pacte a la Fiscalia en què es declarava culpable de delictes fiscals per defraudar més de 350.000 euros dels beneficis obtinguts per la venda de màscares a la pandèmia.
Els agents tenien mandat de requisar els dispositius electrònics, telèfons mòbils, tauleta, ordinadors, així com el material que hagi pogut ser emprat en relació amb els fets investigats. El jutge també autoritza el buidatge dels comptes de WhatsApp, de correu electrònic, de xarxes socials i servidors, així com el canvi de contrasenyes d’aquests comptes per impedir un hipotètic esborrat del contingut.
D’altra banda, la presidenta de l’Associació de Fiscals (AF), Cristina Dexeus, va exigir ahir la dimissió immediata del fiscal general de l’Estat.