Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El sistema antiboira de l’AP-2, actiu més de 1.580 hores

ARTICLES - ZONA 2

El sistema antiboira que hi ha instal·lat a l’autopista AP-2, entre Castelldans i les Borges Blanques, concretament entre els punts quilomètrics 150 i 160, ha estat activat des del desembre de 2022 un total de 1.581 hores, 36 minuts i 14 segons, indiquen les dades facilitades el passat dimarts dia 30 de gener pel Ministeri de Transports, Mobilitat y Agenda Urbana (MITMA), el que es tradueix en uns 65 dies. A més, també cal apuntar que aquest s’ha activat un total de 546 vegades.

Cal recordar que els panells mostren en temps real la visibilitat existent i un sistema de velocitat variable que s’adapta automàticament en funció de la densitat de la boira. Aquestes mesures es complementen amb un radar de tram i un sistema innovador que, per una banda, indica amb làser el traçat als conductors i, per altra, amb balises de colors la presència d’un altre vehicle circulant davant. També hi ha punts de llum i càmeres de seguretat. De fet, es va convertir en el primer punt de la xarxa de carreteres estatal en disposar d’aquest conjunt de mesures antiboira.

En aquest sentit, s’ha de dir que hi ha diferents nivells d’activació: Normal, amb una distància de visibilitat superior als 300 metres, una velocitat màxima permesa de 120 km/h, ha estat activat un temps total de 1.282:06:32 hores i 111 vegades; Verd, amb una distància de visibilitat d’entre 160 i 300 metres, velocitat màxima de 100 km/h, ha estat activat 141:35:53 i 142 cops; Groc, quan hi ha visibilitat d’entre 80 i 160 metres, 80 km/h de velocitat màxima permesa, s’ha activat 96:52:25 hores i 158 vegades; Taronja, quan la visibilitat és inferior als 80 metres, 60 km/h de velocitat màxima, s’ha activat 48:42:08 hores i 102 vegades; i Vermell, per una visibilitat inferior als 40 metres, 40 km/h, s’ha activat 12:19:25 i 33 cops. De fet, aquest va ser el protocol que el MITMA va acordar amb el Servei Català de Trànsit en el seu moment.

D’altra banda, fonts ministerials expliquen que el sistema consisteix en la detecció de la distància de visibilitat a temps real mitjançant els visibilímetres instal·lats, de manera que el sistema, amb els valors predefinits activa la senyalització i els missatges informatius perquè els usuaris, amb suficient antelació adaptin la conducció a les condicions de la calçada.

Alhora, informen que la gestió del sistema es fa des del centre de Granollers, ja que exigeix comunicació amb el CIVICAT i els Mossos, i en tot moment es comprova que les comunicacions del sistema funcionen i no dones errades. Tot i això, també assenyalen que, “de moment, no hi ha previsió d’ampliar la seva extensió, però s’estan analitzant les boires en altres trams”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)