Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El sindicats educatius rebutgen el calendari de negociacions plantejat pel Departament i convoquen noves mobilitzacions

Demanen acabar les reunions al febrer i no allargar-les fins a finals de curs, i situar en primer terme el salari

Representants sindicals a les portes del Departament d'Educació

ARTICLES - ZONA 2

Els sindicats educatius han rebutjat el calendari de negociacions que els ha fet arribar el Departament d’Educació per negociar les seves condicions laborals. En una roda de premsa conjunta davant de la seu de la conselleria, USTEC·STEs, Professors de Secundària, CCOO, CGT i UGT han exigit al Departament que modifiqui el calendari de tal manera que les reunions s’acabin al febrer, i no a finals de curs com els ha proposat l’administració, i que el primer tema a tractar sigui l’augment salarial. Els sindicats han alertat que aquesta petició és un “ultimàtum”. De moment, han convocat una mobilització davant de la conselleria el 3 de desembre, dia que està prevista la primera trobada, i una altra el dia 10, davant dels centres educatius.

El Departament d’Educació va enviar una proposta de calendari i temes a tractar als sindicats la setmana passada, després de la mobilització que va tenir lloc el 15 de novembre. La proposta de la conselleria incloïa temes com la compensació de les pernoctacions, la revisió de complements, l’estudi de la reducció de ràtios en l’etapa obligatòria i la revisió del sistema d’estadis i de la carrera docent, tal com va avançar l’ACN. La primera trobada plantejada era el 3 de desembre.

Els sindicats, però no estan d’acord amb el calendari proposat ni amb tots els temes, si més no, no amb l’ordre amb què la conselleria els vol tractar. Per això, han registrat al departament una contraproposta que estableix un calendari fins a mitjans de febrer i prioritza temes “urgents i estructurals”. Així, proposen que el 3 de desembre s’acordi el calendari i s’iniciï la negociació sobre les millores retributives, el 10 de desembre volen parlar de millores “immediates” en condicions laborals i retributives, el 8 de gener de ràtios i plantilles, el 22 del mateix mes de la reducció de la càrrega burocràtica i de la sobrecàrrega de treball, el 5 de febrer dels decrets de direcció i plantilles, i el 19 de febrer, última reunió, sobre la necessitat que hi hagi currículums “consensuats”.
La portaveu d’USTEC, Iolanda, Segura, ha explicat que aquests són els temes prioritaris que volen tractar en la negociació i ha afegit que no rebutgen parlar-ne d’altres, però sí que els deixen fora de la seva proposta de calendari. Per la seva banda, el secretari d’Acció Sindical de Professors de Secundària (ASPEC·SPS), Ramiro Gil, ha insistit que la primera reivindicació és l’augment salarial i per això proposen que es parli ja d’aquest tema en la primera reunió. Gil no ha entrat a valorar l’acord en l’àmbit estatal per apujar el sou dels funcionaris un 11% fins al 2028, però ha dit a la Generalitat que el que ells demanen és que aquesta apugi el complement que és de la seva competència, ja que ha recordat que els docents catalans són “dels pitjors pagats”. “Qui té la competència per millorar el salari i que no estiguem tan maltractats és la Generalitat”, ha reivindicat. En concret, els sindicats demanen una pujada de sou que els permeti recuperar el 25% del poder adquisitiu que calculen han perdut en els darrers anys.

A més, han demanat que en les reunions de la mesa sectorial plantejades hi assisteixen les conselleres d’Educació, Esther Niubó, i Economia, Alícia Romero.

Més mobilitzacions

En paral·lel a la contraproposta, els sindicats han fet una nova crida a la mobilització dels docents i del personal educatiu el 3 de desembre, amb una concentració davant la seu de la conselleria, coincidint amb la primera reunió. En segon lloc, fan una crida a la mobilització el 10 de desembre amb concentracions a les portes dels centres educatius, accions també davant del Departament i dels serveis territorials.

Els sindicats estan ara a l’espera de la resposta de la conselleria sobre el canvi en el calendari de les negociacions i, segons quina sigui aquesta resposta, es plantejarien altres tipus d’accions, entre les que hi podria haver una vaga, tot i que encara no estan en aquest escenari.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12