Uns 300 van protestar ahir davant del Departament d’Educació de la Generalitat a Barcelona pel retard fins a finals de juliol, vint dies més tard del que es preveu, de l’adjudicació de centres de treball de cara al pròxim curs 2024-2025.
Els interins denuncien les dificultats d’organització amb tan poc marge de temps per a ells i els propis centres, un retard que també provocarà que els professors en pràctiques acabin treballant amb especialitats diferents a les pròpies, entre altres afectacions.
La protesta va ser convocada per les sectorials de CCOO, UGT i USTEC després de conèixer-se divendres passat que no s’adjudicarien els centres als docents sense plaça fixa fins a la setmana del 22 al 26 de juliol.
El Departament ha retardat l’assignació al·legant que s’han incorporat 31.153 nous funcionaris (gràcies als últims processos d’estabilització)
D’altra banda, durant la concentració unitària els portaveus sindicals van reclamar la derogació del decret de plantilles, un dels elements que consideren responsable del retard de les assignacions. Aquest decret atorga als directors dels centres educatius el poder de decidir un 50% dels docents que formin l’equip el que, segons fonts sindicals, “no té sentit en un sistema públic democràtic i transparent”.
Els sindicats, que es van reunir telemàticament amb el Departament, van criticar que no se’ls ha fet cap proposta de pes i que s’han limitat a informar-los dels problemes que hi ha. Per tot plegat, van afirmar que que continuaran amb les mobilitzacions.