Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El ‘no’ de Junts i PP fa caure la pujada de les pensions i la bonificació del transport

Tots dos partits han ofert el seu suport al Govern si la prestació per jubilació fos l’únic punt de la llei

FOTO_ J.P. Gandul (EFE) La portaveu de Junts, Míriam Nogueras, al ple d’ahir

ARTICLES - ZONA 2

La pujada de les pensions, les ajudes al transport o l’extensió del gravamen energètic decauran després que el Congrés rebutgés ahir la convalidació de dos dels tres reials decrets lleis aprovats pel Govern els últims dies de l’any.

La negativa de Junts a donar suport als reials decrets lleis en va impedir la convalidació i només es va poder salvar el que regulava la reforma de les pensions, que comptava amb el suport del PP.

Amb el rebuig del reial decret llei ‘òmnibus’ decauen les pujades de pensions i l’ingrés mínim vital, les ajudes per als afectats per la dana, les bonificacions al transport, les subvencions per compra de vehicles elèctrics i obres d’eficiència energètica a edificis o la pròrroga de l’escut antiopes, entre d’altres mesures.

Ara, el Govern podria optar per tornar a aprovar aquestes mesures en un nou reial decret llei o amb diverses normes independents per facilitar-ne l’aprovació. De fet, tant el PP com els Junts han ofert el seu suport per a l’alça de pensions si va com a únic punt en una llei.

Tal com havia anunciat el líder de Junts, Carles Puigdemont, el seu partit va votar en contra dels tres reials decrets lleis, una decisió que el seu portaveu al Congrés, Míriam Nogueras, va justificar per la “negligència i la manca de serietat del PSOE”.

Mancant aquest suport clau, va ser el vot favorable del PP el que ha permès tirar endavant la reforma de pensions i durant bona part del matí es va especular fins i tot amb la possibilitat que salvés també el decret ‘òmnibus’, encara que finalment el va rebutjar per considerar-lo un “decret parany” que utilitza la pujada de pensions per amagar un gran nombre de mesures.

IMPOST ENERGÈTIC

Tampoc va ser convalidat el reial decret llei que regulava l’extensió del gravamen sobre les grans energètiques al 2025 -un compromís del Govern amb ERC, Bildu, Podem i BNG-, ja que, tal com havien avançat, PNB i Junts van votar en contra. Aquest rebuig deixa a l’aire el suport de Podem a l’Executiu, ja que la formació morada havia amenaçat de negar-se a negociar els futurs pressupostos si el gravamen energètic no es mantenia.

Sí que va tirar endavant la convalidació del decret llei que recull els canvis en matèria de pensions pactats pel Govern amb patronal i sindicats i que afecten, entre altres aspectes, la jubilació demorada, la parcial i l’activa.

Les pensions pujaran al gener i tornaran a baixar al febrer

Fonts del Govern van assegurar que “el cobrament i la pujada de les pensions al mes de gener estan assegurats”. Tot i això, en absència de mesures alternatives, la nòmina de febrer serà més baixa, en quedar sense efecte la revaloració.

Puente diu que els ajuts al transport decauran avui

Les bonificacions al transport públic decauran aquest dijous. Els usuaris de Rodalies, autobusos i Avant hauran de pagar “l’import complet del bitllet” perquè les ajudes ja no tenen cobertura jurídica.

Junts justifica el ‘no’ pels “incompliments” del PSOE

Míriam Nogueras (Junts) va assegurar que la pujada de les pensions està “100% garantida” tot i el rebuig d’ahir. Nogueras va argujentar el ‘no’ del seu grup ahir pels “incompliments” del PSOE i ha assegurar que el seu partit “no admet xantatges”.

Núñez Feijóo demana a Pedro Sánchez   que “s’aparti” 

El líder del PP va demanar al president del govern que “s’aparti” després del rebuig del Congrés al decret òmnibus. “Aquesta legislatura és ingovernable, sense la confiança ni de la cambra ni del carrer, aquest govern ja només pot aportar decadència i inoperància”, va criticar.

Rufian: “Junts castiga millions de pensionistes” 

“Junts avui castiga milions de pensionistes, milions d’usuaris del transport públic i milers d’afectats per la dana”, va escriure Rufian (ERC) a X. 

 

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12