Tinc un cotxe dièsel i, per tant, no puc circular per les zones de baixes emissions de les ciutats. M’han enganyat. A sobre, he de pagar cada any l’anomenat impost del CO2 perquè m’han fet creure que el meu cotxe contamina. No és veritat, el meu cotxe dièsel no contamina més del que pot contaminar un vehicle elèctric. El meu cotxe funciona amb dièsel Nexa de Repsol, un combustible d’origen 100% renovable, és a dir, d’emissions zero. El Nexa està produït totalment a partir de residus orgànics com ara olis de cuina usats, closques de fruita seca i tota mena de residus orgànics. “El motor de combustió és també una solució per a la descarbonització”. Així de rotund es va expressar el director general de Transició Energètica, Tecnologia i adjunt al CEO de Repsol, Luis Cabra, durant una conversa que vam mantenir aquesta setmana. Aquest màxim especialista en transició energètica remarca que el cotxe elèctric no allibera emissions quan consumeix, però sí que n’ocasiona moltes durant la fabricació. Europa ha desplegat una política per afavorir la venda de cotxes elèctrics i han arribat els xinesos i s’estan fent els amos del mercat. La Xina emet el 33,4% de CO2, continua cremant carbó i ha copat el 90% dels minerals crítics per a la producció de tecnologia. Per a Cabra s’ha volgut anar molt de pressa a tancar refineries quan encara el 97% de tot el que es mou a Europa usa productes que surten d’aquestes plantes. Una dada per rumiar: L’OTAN ha contactat amb les refineries d’Europa per saber si tenen capacitat de producció de combustible en cas de conflicte bèl·lic. Els carros de combat encara no són elèctrics.













