Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Departament d’Agricultura impulsa la promoció de productes catalans als Estats Units en plena guerra comercial

Catalunya exporta productes per valor de 558,16 milions als EUA

Reunions B2 B del segon Olive Oil Business Forum

ARTICLES - ZONA 2

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, ha iniciat un conjunt d’accions per promoure els productes catalans als Estats Units i per adaptar-se al nou context marcat per la guerra aranzelària. El pla es va presentar el passat 15 d’abril a les principals associacions agroalimentàries del país i combina la promoció dels productes, formació especialitzada i suport a la internacionalització. Per a Catalunya, els EUA són un mercat estratègic, ja que hi exporta productes per valor de 558,16 milions d’euros i és el setè mercat de destí i el tercer fora de la UE. A més, compta amb 432 empreses exportadores regulars i, en els darrers deu anys, el valor dels productes catalans als EUA s’ha disparat un 150%.

Segons ha explicat el Departament en un comunicat, una de les primes accions va ser un cicle de formació empresarial a través de quatre webinars per ajudar les empreses a adaptar-se al nou context i que aborda aspectes com la protecció contractual, la logística, el comportament del consumidor nord-americà i la diagnosi de mercat.

D’altra banda, Prodeca ha posat en marxa el programa Catalan Food Masterclass, que connecta els valors de la gastronomia catalana amb el talent emergent dels Estats Units. Entre l’abril i aquest mes de maig s’hauran dut a termes sessions formatives, tastos a les escoles de cuina d’arreu dels Estats Units i xerrades i tallers dirigits per cuiners i sommeliers catalans. De moment, ja se n’han celebrat a Greenville, a Miami i Boston,  mentre que les pròximes seran a St. Augustine College (Chicago) i centres universitaris de Texas i Califòrnia.

Un dels punts àlgids d’aquesta iniciativa serà el Catalan Food Show de Miami, el 17 de setembre, al Design District de la ciutat nord-americana. Aquest esdeveniment de negocis té com a objectiu donar suport als importadors d’aliments i vins catalans per a ampliar quota de mercat als Estats Units i reunirà distribuïdors, restauradors, botigues i premsa especialitzada, entre d’altres per donar visibilitat a l’oferta agroalimentària catalana.

Pel que fa en l’àmbit dels vins, Prodeca coordina la participació de cellers catalans a l’USA Trade Tasting i al Grand Tasting NY.

Paral·lelament, a Barcelona hi haurà reunions el 4 i 5 de juny en el marc de II Catalan Food Business Forum on empreses catalanes es posaran en contacte amb compradors demarcats estratègics, entre ells els Estats Units. En la darrera edició, es van generar 3.500 reunions i aquest any hi participaran importadors i compradors del sector del vi, carni i del Finde Food dels EUA.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12