El consum de begudes ensucrades envasades ha baixat el 2,2% a Catalunya des de l’entrada en vigor de l’impost especial de la Generalitat, l’1 de maig de 2017. Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) Barcelona. Aquesta reducció ha estat major en els refrescs, el 13,6% en els de contingut mitjà de sucre i el 3,5% en els de contingut alt. En el cas de les coles, el descens ha estat del 5,2%. Els autors de la investigació advoquen per prendre més mesures per disminuir el consum d’aquest tipus de begudes, com augmentar les taxes, canviar l’etiquetatge, intervencions en l’àmbit escolar, mostrar en el tiquet l’import del tribut que es paga i instar la indústria a reduir dràsticament el contingut de sucre afegit, de greixos saturats i de sal. “No hi ha prou conscienciació i s’ha d’atacar [el consum de sucre] des de diversos fronts”, assenyala Toni Mora, un dels autors de l’estudi.
L’estudi ‘Els consumidors responen als ‘impostos dissuasoris’ de manera heterogènia?’ ha analitzat dades massives de consum des d’un any abans de l’entrada en vigor de l’impost fins a un any després. En total, uns 125 milions de registres en una gran cadena de supermercats, que compta amb una quota del 10% del mercat. Es tracta del primer estudi que analitza el total de begudes: ensucrades i sense sucre i begudes amb i sense alcohol. Els investigadors de l’estudi són Toni Mora i David Roche, de l’Institut de Recerca en Avaluació i Polítiques Públiques de la UIC; Eleonora Fichera, de la Universitat de Bath, i Beatriz G. López-Valcárcel, de la Universitat de Les Palmes de Gran Canària. 
 
								
 
                            
 
                            









 
                            

