El Consell Comarcal del Pallars Jussà ha incorporat tres persones a través de la línia ACOL 2025 del programa Treball i Formació. Una línia adreçada a persones migrades extracomunitàries que es trobaven en situació administrativa irregular. Aquesta actuació permet oferir una oportunitat real d’arrelament sociolaboral a persones que ja viuen al territori des de fa més de dos anys i que, fins ara, no han pogut regularitzar la seva situació.
Les tres persones contractades són originàries del Marroc, Colòmbia i el Perú, i desenvolupen tasques com a servidors públics dins del Consell Comarcal, fet que facilita no només la seva inserció laboral sinó també el coneixement de les institucions, del territori, de la llengua i del funcionament dels serveis públics, elements clau per a una integració plena.
En aquesta edició, les contractacions donen suport a àrees amb necessitats reals de reforç, especialment a l’àmbit de medi ambient, en el context del canvi de sistema de recollida de residus, i a l’àrea de millora i manteniment dels espais del Consell Comarcal. El programa permet, així, donar resposta a necessitats del territori alhora que es generen oportunitats d’ocupació i inclusió.
El Consell Comarcal del Pallars Jussà compta amb una llarga trajectòria en el desplegament del programa Treball i Formació, des del 2013 , aquesta línia en especial és una eina eficaç per facilitar l’arrelament de persones migrades, promoure la cohesió social i contribuir a la cobertura de llocs de treball necessaris a la comarca.
L’acte de presentació ha comptat amb la presència de les persones contractades, del President del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Ramon Jordana, la vicepresidenta, Alba Moré, així com la tècnica de l’àrea d’Immigració del Consell i la tècnica que durà a terme l’acompanyament d’aquestes persones.
El president del Consell Comarcal s’ha interessat per l’itinerari vital que aquestes persones han seguit al nostre país i ha posat en valor la importància d’aquest tipus de programes per al futur d’aquestes persones però també del territori.
Durant el període de contractació, les persones participants rebran acompanyament sociolaboral i participaran en una formació específica en gestió de conflictes, així com en accions orientades a donar a conèixer els recursos formatius, ocupacionals i socials del territori, amb l’objectiu de millorar la seva ocupabilitat i facilitar la seva inserció laboral futura.
Aquesta actuació està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) de la Generalitat de Catalunya, amb el cofinançament del 40% del Fons Social Europeu Plus (FSE+) i del Ministerio de Trabajo y Economía Social, per un import total de 90.744,18 euros.
Des del Consell Comarcal s’espera poder donar continuïtat al programa l’any 2026, amb la sol·licitud d’un nou ajut que permeti seguir cobrint necessitats de suport a diferents àrees del Consell i continuar oferint oportunitats a persones que ja són al territori i volen construir-hi el seu projecte de vida. En un context de necessitat de mà d’obra, el programa ACOL esdevé una eina clau per generar ocupació, inclusió i arrelament al Pallars Jussà.














