El Concurs de Vestits de Paper de Mollerussa va presentar la seva 61a edició, que se celebrarà el 13 de desembre al Teatre l’Amistat de la capital del Pla d’Urgell, i que manté les mateixes bases de l’any passat. A més, seguint l’estructura de passades edicions, el Museu ja ha contactat amb gairebé 1.600 modistes i acadèmies de disseny i confecció de l’Estat per fer-los arribar la documentació necessària per dur a terme la inscripció. L’objectiu, expliquen, és potenciar la participació.
Així, les bases permeten utilitzar tècniques per crear textures i aplicar cola, betum o altres per aconseguir-ho, si s’especifica de manera clara a la descripció dels materials. Fa dos anys es van incloure canvis en la metodologia de puntuació amb la voluntat de potenciar el tall i la confecció en les peces presentades en les tres modalitats a concurs i premiar també el disseny i l’originalitat en les categories de Fantasia i Època. També es vol que en la confecció es puguin utilitzar disciplines com l’origami o el quilling, entre altres. A més, hi ha una nova valoració per destacar l’excel·lència en el material i el tractament del paper feta per un professional en la fabricació d’aquest.
Els vestits guanyadors de les tres categories, que entraran a formar part de la col·lecció del museu, seran premiats amb tretze mil euros repartits entre els participants que obtinguin premi. Enguany es mantenen també els premis especials com són el Didal d’Or i l’Agulla d’Or. També es lliurarà el premi al millor model masculí o femení de la mà de la Revista Pasarela de Asfalto. A més, es lliurarà el premi especial al millor aprofitament de les qualitats del paper, dotat amb mil euros i que entrega l’Escola-Museu Emoz de Saragossa, i el premi Emergent’s, amb 600 euros pel millor vestit amb disseny innovador i conceptual fet per creadors de menys de trenta anys i que es complementa amb un costurer amb material divers ofert per l’empresa Folch La Fàbrica d’Agulles. L’empresa Silonpins obsequiarà els guanyadors amb una peça de joieria de la seva col·lecció.