OpenAI va llançar ahir una forma de xatejar amb diverses aplicacions dins del seu chatbot ChatGPT, perquè els usuaris puguin “parlar” amb plataformes com Booking.com, Canva, Coursera, Expedia, Figma, Spotify i Zillow. El director executiu de l’empresa, Sam Altman, va dir durant la seva conferència de desenvolupadors ‘DevDay’, que es va celebrar ahir a San Francisco, que ara, per exemple, un usuari podrà “demanar-li al chatbot que creï una llista de reproducció per a una festa i rebre recomanacions de Spotify”.
Per activar les aplicacions, lusuari ha de mencionar-les en la conversa amb ChatGPT.
OpenAI va mostrar en l’esdeveniment d’avui diversos exemples de l’ús de plataformes externes dins de diàlegs a ChatGPT, com ara activar Cava per crear logos per a una idea de negoci emergent o utilitzar Zillow per trobar apartaments.
En les properes setmanes, OpenAI afegirà més aplicacions com DoorDash, OpenTable, Target i Uber.
Els desenvolupadors poden accedir al kit de desenvolupament de programari (SDK, per les sigles en anglès) per crear aplicacions en versió preliminar a partir d’avui i, a finals d’aquest any, podran enviar les seves aplicacions per a la revisió i la publicació.
ChatGPT supera 800 milions d’usuaris actius
Altman no ha dubtat avui a ressaltar l’èxit de la companyia entre els usuaris: “Hi ha quatre milions de desenvolupadors que treballen amb la nostra IA. Més de 800 milions de persones usen ChatGPT cada setmana, i processem més de 6.000 milions de tokens per minut a la interfície de programació d’aplicacions (API, per les sigles en anglès)”.
Aquesta xifra d’usuaris és superior a la del mes passat, quan l’OpenAI va anunciar haver arribat als 700 milions d’usuaris actius setmanals.
“Gràcies a tots vostès, la intel·ligència artificial (IA) ha passat de ser una cosa amb què la gent juga a alguna cosa amb què es construeix diàriament”, va ressaltar l’executiu de 40 anys des de l’escenari.
Segons The Wall Street Journal, OpenAI preveu ingressos de 13.000 milions de dòlars aquest any i una pèrdua neta de milers de milions de dòlars, ja que, si bé l’empresa ha vist un creixement entre els consumidors, també ha assumit grans despeses.
El director executiu també va destacar l’èxit que ha tingut el model Sora 2, la nova eina d’IA que permet generar àudio –també diàlegs i so ambient– i vídeo sincronitzats.
“Sembla que a la gent també li encanta Sora. Ha estat al capdamunt de l’App Store des del seu llançament, i ens ha encantat veure la creativitat (dels nous usuaris)”, va destacar Altman.
L’última setmana, Sora 2 ha aconseguit inundar les xarxes socials tradicionals de vídeos hiperrealistes al mateix temps de surrealistes, com un en què apareix el mateix Altman robant en una botiga de Target.
Altman també va anunciar que Sora 2 ja està disponible a l’API i que el nou programari per a desenvolupadors està disponible perquè ho provin els programadors.
La companyia també va anunciar que llançarà GTP-5 Pro a l’API, així com un model de veu més petit anomenat gpt-realtime-mini.
L’empresa també va anunciar altres novetats, com ara el nou AgentKit d’OpenAI, que ofereix als desenvolupadors les eines necessàries per crear agents d’IA.
Per mostrar aquesta nova eina, Christina Huang, membre de l’equip tècnic d’OpenAI, va crear un agent d’IA per a la web de l’esdeveniment en menys de vuit minuts.