Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 95% dels expositors de MOS diu que repetirà l’any vinent

Èxit d’acollida i nombrosa presència de visitants en els tres dies de la nova fira que substitueix la tradicional Sant Miquel

ARTICLES - ZONA 2

Un 95% dels expositors que van participar a la nova Fira MOS tenen previst repetir l’any que ve i el 100% dels que van prendre part en el primer Saló de l’Automòbil faran el mateix, segons va assegurar ahir l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, en el balanç del certamen.

Aquest s’ha presentat com una reformulació de la tradicional fira agrícola de Sant Miquel amb una especial atenció a la gastronomia i el producte de proximitat i de qualitat. Larrosa va apuntar que ambdós salons van tenir una gran afluència de visitants, tot i que no es van donar dades perquè l’accés al recinte firal era gratuït.

El conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, que va visitar la fira i va participar en un taller d’esmorzars de forquilla coincidint amb el Dia Mundial contra el malbaratament alimentari, va definir el nou saló com un “exemple que volem reproduir arreu de Catalunya”.

Va reconèixer que ja se’n fan de similars a altres llocs del món i que el Govern està apostant pel producte de qualitat, de proximitat, i per la seva gastronomia, així com per també intentar ser un “gran aparador de comercialització directa” per als productors, al mateix temps que un “aparador de territori i gastronomia”.

El conseller d’Agricultura va remarcar que des del Govern van participar a MOS per reivindicar la regió mundial de la gastronomia, amb el reconeixement de la cuina catalana com una de les més ben valorades del món.

Òscar Ordeig també va defensar que no es pot perdre l’hàbit de cuinar i per això va destacar tallers com el que va participar de cuina d’esmorzars de forquilla amb productes en contra del malbaratament alimentari.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va destacar “l’encert” que van tenir els patrons de Fira de Lleida a l’hora de reformular el certamen de Sant Miquel i va assegurar que des de la corporació continuaran ajudant en tot el que puguin per consolidar aquest “fantàstic format” que considera que complementarà molt bé amb el que ha de ser la Fira els anys vinents.

Les empreses expositores també van voler dir-hi la seva sobre els dos salons. Una representant de Cellers Maset va apuntar que “m’agrada més l’actual reformulació de la Fira de Sant Miquel perquè hi ha més ambient i més caliu”.

Des de l’estand de Formatges Idiazábal, van dir que el canvi de format és un encert i que ha augmentat l’afluència de públic gràcies al fet que l’accés era gratuït.

Un representant de l’empresa Becquel, experts en energia solar, va dir que enguany han fet més negoci que en les darreres quatre edicions de l’anterior Fira de Sant Miquel-Eurofruit.

Un portaveu de Mecanocamp es va mostrar un pèl pessimista en la conversió de la Fira de Sant Miquel en dos salons -MOS i Agrobiotech-. “Hem venut força cadires de rodes amb motor per a gent gran amb problemes de mobilitat, però ens ha fallat la venda de la resta de maquinària”, va apuntar.

Pel que fa al Saló de l’Automòbil, una portaveu de Naymotor va dir que “molta gent s’ha concentrat en el pavelló 4 i hem superat les expectatives de vendes”.

Un representant de l’empresa Nayox va apuntar que han baixat molt les vendes de vehicles industrials atès que la majoria de visitants no són professionals ni representants d’empreses, però que s’ha d’esperar a final d’any per fer balanç de les vendes.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12