Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 86,2% dels pacients de la sanitat privada usa també la pública

El 7,5% acudeix només a la sanitat pública i el 4,9%, només a la privada

ARTICLES - ZONA 2

La majoria dels pacients de la sanitat privada, en concret el 86,2%, també usa els serveis de la pública, mentre que el 7,5% només va utilitzar aquesta última, i el 4,9% la de la seva assegurança en exclusiva.

Són dades que s’extreuen de l'”Estudi de Percepció de la sanitat privada”, presentat aquest dijous per l’Institut per al Desenvolupament i Integració de la Sanitat (Fundació IDIS) i elaborat per Sigma Dues, que analitza la contractació d’assegurances de salut privades, l’ús de l’assistència sanitària i la satisfacció dels seus usuaris, a partir de 1.603 entrevistes.

Els resultats de l’estudi de la Fundació IDIS, amb la qual EFE té un acord per a la distribució de continguts informatius, mostren que els pacients de la sanitat privada li donen una nota mitjana de notable en totes les àrees analitzades.

Gairebé la meitat dels enquestats té una assegurança privada des de fa més de cinc anys, el 26,3% des de fa entre un i tres anys i el 12,5% l’ha contractat en l’últim any i les raons que argumenten per a tenir-lo són en un 46,4% per la rapidesa en l’atenció i en el 21%, per la qualitat dels serveis.

Dels enquestats, el 86,2% afirma que fa un ús mixt de tots dos sistemes, tant del públic com del privat, mentre que el 7,5% acudeix només a la sanitat pública i el 4,9%, només a la privada.

I en la majoria dels casos, el 58,7% acudiria a la privada per a les consultes amb especialistes, una xifra que descendeix al 15,4% entre els quals trien la pública per a això, en tant que per a altres àrees com a medicina de família o pediatria, les xifres són més similars.

Les dades indiquen, així mateix, que segons els usuaris, cada vegada es tenen més en compte en la sanitat pública les proves realitzades en la privada, tal com ha assenyalat la directora general de la Fundació IDIS, Marta Villanueva, que ha presentat l’informe.

En concret, s’han tingut en compte en un 63,6% dels casos, no obstant això, en el 43,3% s’han duplicat les proves.

Els usuaris donen un 7,5 de mitjana a l’apartat d’accessibilitat: a la proximitat dels centres privats un 7,3); a la facilitat per a concertar una cita, un 7,6; a la possibilitat de concertar consultes telemàtiques a través del mòbil un 7,1; o a l’opció de triar centre o especialista, un 8.

El temps d’espera des que la sol·licitud de la cita fins a la realització de les proves un 7,3; al tracte en el taulell, un 7,5; a l’espera per a la realització d’una cirurgia, un 7,3; o la rapidesa per a obtenir els resultats un 7,6.

El tracte rebut pel personal sanitari obté un 7,9 i un 7,6 l’ofert per l’administratiu. En aquest apartat d’atenció en consulta, la mitjana és de 7,7.

I l’ingrés hospitalari en general aconsegueix una puntuació de 8,1, en concret, la comoditat de les habitacions té un 8,3, els serveis addicionals, un 7,7; el temps que van trigar a ingressar un 8,2 o els horaris de visita al pacient, un 8,3.

Segons les persones entrevistades, en la sanitat privada els temps d’espera per a la realització de proves diagnòstiques van d’un a quinze dies en el 81% dels casos, i en un 86,7% per a l’obtenció de resultats.

L’espera per a cirurgia programada en sanitat privada és d’1 a 15 dies en el 70% dels casos, mentre que en la pública en el 59,7% supera aquest període.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12