Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 85% dels espanyols es planteja comprar els regals de Nadal aquest Black Friday

El 50% comprarà electrònica, el 47% calçat esportiu i el 45% es decanta per la moda i accessoris

ARTICLES - ZONA 2

Amb l’arribada del Black Friday, molts consumidors ja tenen clar que aquesta és la millor ocasió de l’any per a aprofitar ofertes i avançar les seves compres nadalenques. Així ho confirma l’enquesta realitzada pel comparador de preus idealo.es, que revela que els espanyols veuen en aquest esdeveniment una oportunitat ideal per a estalviar, comparar preus i organitzar amb més antelació els regals de Nadal.

L’estudi mostra que el 85% dels consumidors planeja comprar regals de Nadal durant aquest període de descomptes, sent un 39% els que estan segurs d’això i un 45% ho valoraran. Aquestes dades demostren el creixent interès dels espanyols per a preparar Nadal i avançar les compres durant Black Friday, una tendència impulsada per la necessitat d’estalvi.

Els consumidors d’entre 25 i 44 anys són els que mostren una major intenció de despesa en regals nadalencs durant el Black Friday, i també presenten major predisposició a comprar durant aquesta data. En concret, el 44% dels adults de 25 a 34 i un 45% dels qui tenen entre 35 i 44 anys afirmen que faran compres durant l’esdeveniment. Per sota, queden altres segments: el 36% dels joves de 16 a 24 anys preveu aprofitar el Black Friday, mentre que l’interès es redueix notablement en les franges superiors, on només el 34% dels consumidors de 45 a 54 anys té intenció de comprar. Aquestes dades confirmen que el Black Friday manté un major atractiu entre els adults, joves i les famílies.

El que més baixarà de preu en Black Friday

Quant als productes que més buscaran els espanyols aquest Black Friday, el rànquing l’encapçala l’electrònica amb un 50%, seguida pel calçat esportiu amb un 47%, la moda i els accessoris amb un 45%, la cosmètica i les fragàncies amb un 33%, i les joguines i el gaming amb un 31%, consolidant-se com les categories protagonistes de la campanya.

Cal destacar un canvi interessant en els hàbits de consum: el 47% de les persones estaria disposat a pagar més per un producte si és sostenible. Aquesta dada reflecteix una gran conscienciació en totes les edats, encara que destaca especialment el rang de 35 a 44 anys, on aquesta sensibilitat cap a la sostenibilitat és encara més marcada.

Entre les categories més buscades durant el Black Friday 2024 van destacar els mòbils, les sneakers i sabatilles de running, així com els televisors i els smartwatches. No obstant això, malgrat concentrar l’atenció més gran per part dels consumidors, aquests productes no van ser els que van oferir majors descomptes. De fet, les rebaixes més significatives de l’any passat es van trobar en categories molt distintes: els raspalls de dents elèctriques (22%), les sabates infantils (17%), els jocs per a la PlayStation 5 (17%), els altaveus (16%) i els tractaments facials (15%).

Aquesta diferència posa de manifest que allò que més es busca no sempre coincideix amb el que més descompte té durant el Black Friday. I tot apunta al fet que en el pròxim es repetirà la mateixa tendència: alta demanda de tecnologia i moda esportiva, mentre que les majors rebaixes tornaran a concentrar-se en categories menys mediàtiques però més agressives en preu.

A més, les dades confirmen que el Black Friday és l’esdeveniment de rebaixes més conegut pels espanyols segons un 95%, molt per sobre de les rebaixes d’estiu, amb un 61%, i d’hivern, amb un 56%.

El 68% dels espanyols creu que els preus s’inflen abans del Black Friday

L’enquesta destaca que més del 86% dels espanyols estaria disposat a comprar de manera espontània si troba una bona oferta, i el 67% aprofitarà aquesta campanya per a adquirir productes que realment necessita. A més, encara que un 68% sospita que els preus s’inflen abans dels descomptes, la majoria manté intenció de compra: prop de la meitat preveu gastar entre 50 € i 200 €, mentre que un 38% contempla un pressupost de fins a 500 €.

Gairebé el 90% dels espanyols compara preus abans d’aquest esdeveniment

Podem observar com els espanyols compren cada vegada de forma més conscient. Un 89% compara preus abans de decidir-se, enfront d’un 75% que espera a trobar el millor descompte possible i un 60% que revisa opinions i valoracions per a assegurar-se que el producte compleix amb les seves expectatives. Aquests hàbits mostren que el consumidor espanyol afronta el Black Friday amb una estratègia clara per a maximitzar l’estalvi i evitar compres innecessàries.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12