Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 45% dels espanyols opta per productes més econòmics en les seves compres en línia a causa de l’augment del cost de vida

A més, el 30% dels enquestats cerca activament descomptes o promocions, un comportament que es reflecteix especialment durant esdeveniments com el Black Friday o el Cyber Monday

ARTICLES - ZONA 2

La inflació, la pèrdua de poder adquisitiu, i l’augment dels costos d’enviament són alguns dels factors que estan transformant la manera en la qual els consumidors espanyols compren en línia. A Espanya, cada vegada són més els que estan adaptant el seu comportament en els seus hàbits de compra a la nova realitat econòmica, prioritzant productes més assequibles, aprofitant descomptes i promocions disponibles o fins i tot optant per articles de segona mà. Aquest nou paradigma, impulsat tant per l’encariment de la vida com per la logística del comerç electrònic, reflecteix un canvi clar en el mode de consum dels usuaris.

Segons l’últim baròmetre realitzat per Packlink, el factor preu és el més determinant a l’hora de seleccionar un producte. L’informe assenyala que un 45% dels espanyols avui dia cerca alternatives més barates, mentre que gairebé el gairebé 30% s’enfoca principalment a localitzar descomptes, promocions o articles de segona mà per a fer front a la situació econòmica. A més, un 26%, considera que a causa d’aquests canvis ha reduït la freqüència de les seves compres, ajustant el seu consum a les circumstàncies actuals, i un 17% tria la via en línia, en facilitar més opcions ofereixes i la possibilitat de poder comparar preus. En conjunt, un elevat percentatge dels enquestats ha modificat els seus hàbits de compra en línia, enfront de tot just un 11% que assegura no haver canviat el seu comportament.

En analitzar els resultats per generacions, la generació Z encapçala la tendència, amb un 54% que afirma optar per productes més barats o pràctics. En canvi, la generació X és la que menys s’inclina per aquesta opció, amb un 37%. Per part seva, els boomers destaquen per comprar més a través d’internet per a trobar millors preus, amb un 29%.

L’estudi també revela que, a més dels canvis en els hàbits de consum motivats per l’augment de cost de vida, la logística, l’estoc dels productes o les despeses de duanes també està influint de manera directa en les decisions de compra dels espanyols, que opten per productes fabricats més prop del seu lloc de residència, sigui a nivell local o dins d’Europa.

En l’estudi s’observa que gairebé el 34% dels espanyols admeten que aquestes qüestions tenen un pes decisiu en la seva decisió de compra, segons el tipus de producte. No obstant això, la nova situació econòmica també posa en relleu la importància que molts dels productes que busquen, els espanyols, es trobin a Europa. En concret, un 30% dels enquestats assegura preferir productes europeus per a evitar problemes d’enviaments, retards i costos addicionals deguts als aranzels. Per part seva, un 16% assegura que els problemes logístics a penes afecten les seves decisions, i només un 13% compra sense tenir en compte l’origen del producte.

En aquest cas, els mil·lennistes encapçalen la tendència, amb un 40%, ja que consideren que alguns factors logístics i comercials poden arribar a influir en el seu procés de compra. Els segueixen la Generació Z amb un 35%, la generació X, en tercer lloc, i, finalment, els boomers, amb un 27%.

En línia amb aquest comportament, el Baròmetre del Golden Quarter 2025-2026 també assenyala que els consumidors espanyols preveuen gastar una mitjana de 379 euros durant el pròxim Black Friday 2025, un 12% més que en 2024. Per això, aquest tipus d’esdeveniments es converteixen en l’escenari ideal per a observar aquestes tendències, ja que els consumidors no sols busquen els millors preus, al seu torn busquen planificar amb antelació i comparar diferents opcions abans de decidir.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8