L’ús de cigarretes electròniques en població més jove ha crescut en els darrers anys a l’Estat espanyol, ja que un 21% d’estudiants de 12 i 13 anys afirma haver-los consumit l’últim mes.
Aquesta és una de les dades que es van donar a conèixer ahir a la reunió del Patronat de Fad Joventut que va presidir la Reina, en què es van abordar els principals reptes que enfronta la joventut en matèria de salut, ocupació i educació, especialment a la Formació Professional.
L’accés a l’ocupació i l’emancipació va ser un dels eixos fonamentals d’aquest patronat, ja que la taxa d’ocupació juvenil a Espanya és del 39,6%, deu punts per sota de la mitjana europea, joves als quals també afecta la temporalitat i la parcialitat involuntària, segons les dades aportades.
Amb una taxa d’atur juvenil a Espanya del 21,4%, significativament superior a la mitjana europea, només el 7,2% dels joves espanyols d’entre 20 i 24 anys s’han emancipat, mentre que entre els de 25 i els 29 anys la taxa d’emancipació és del 38,2% quan a la UE puja al 62,6%.
Així, segons el Baròmetre Joventut, Salut i Benestar 2023, gairebé sis de cada deu joves van assegurar haver experimentat malestar psicològic en algun moment de l’any.
Els símptomes més freqüents són el cansament (46,2%), els problemes de concentració (44,9%), la tristesa (44,2%), la por al futur (42,7%), el desinterès per fer coses (40,7%) i els problemes per dormir (39,2%). A més, es va abordar l’evolució del consum de substàncies en joves de 14 a 18 anys, amb un augment del consum d’alcohol i hipnosedants amb recepta.