A partir d’aquest dilluns s’inicien les obres per prolongar el carril bici de l’avinguda Prat de la Riba cap al barri de Pardinyes, en el tram situat entre el carrer Príncep de Viana i la rotonda del carrer Baró de Maials, passant per sobre del cobriment de les vies.
El mateix dilluns es començarà a portar el material i es plantejarà el desenvolupament de l’obra. Està previst que durant la setmana s’instal·li la senyalització de restricció provisional de trànsit, que reduirà el pas per aquest tram de 4 carrils (dos per sentit) a 2 (un per sentit), mentre durin els treballs.
S’habilitaran un total de 433 metres lineals de carril bici que aniran pel costat més pròxim a l’estació i que permetran enllaçar amb el tram existent a Prat de la Riba (que ara acaba a l’encreuament amb Príncep de Viana) fins al Barris Nord.
Per encabir-lo, s’eliminarà la mitjana d’obra que hi ha en aquest tram. També s’adaptaran els passos de vianants i la senyalització a la nova disposició dels vials. A més, s’habilitarà un tram de carril bici de 94,5 metres lineals, en sentit transversal per sobre del cobriment de les vies, substituint les làmines de fusta per paviment de lloses de formigó, entre Prat de la Riba i Comtes d’Urgell.
Dins d’aquest mateix projecte, s’actuarà també per millorar l’accessibilitat al carrer Comtes d’Urgell, ampliant les voreres i plantant arbrat per oferir un espai més còmode i segur per als vianants.
Entre el pont de les vies i el carrer Príncep de Viana es passarà de tres a dos carrils per als vehicles i això permetrà ampliar les voreres fins a 2,9 metres d’amplada a cada banda i plantar 22 arbres, en un tram on ara no n’hi ha cap. Això permetrà també millorar el nou accés des de Comtes d’Urgell a la futura estació d’autobusos.
En total, el conjunt d’aquestes obres actuaran sobre una superfície de 17.290 metres quadrats. Les obres han estat adjudicades per un import de 847.347,19 € euros i tenen un període d’execució de tres mesos i mig.
Els treballs formen part del projecte de Transformació Sostenible i Digital del Transport a Lleida, que disposa de finançament dels fons europeus Next Generation EU, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.













