La Guàrdia Civil d’Osca va detenir el 2 de juny dues persones i en va investigar tres més com a suposades autores d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, un delicte d’estafa i un altre de pertinença a grup criminal, ocorreguts a la comarca del Cinca Mitjà. Els implicats són cinc homes de 29 a 73 anys veïns del Cinca Mitjà i Lleida.
El cos de la Guàrdia Civil va tenir coneixement al febrer d’un augment desmesurat d’empadronaments d’estrangers immigrants, la gran majoria en situació irregular, en dos habitatges d’una localitat de la comarca del Cinca Mitjà. Els agents van comprovar que, en uns dels domicilis utilitzats per fer els empadronaments, no reunia les condicions d’habitabilitat, ni salubritat mínima (sense teulada, portes i finestres tapiades i absència de subministraments bàsics d’aigua i llum), arribant a assolir durant aquest període fins a 57 persones empadronades. Així mateix, es va poder esbrinar que les persones estrangeres en situació irregular que acudien a la localitat per empadronar-se, no tornaven a ser vistes pels agents a la localitat una vegada aconseguit aquest tràmit municipal.
Dins de les investigacions per a l’esclariment dels fets, es va poder identificar el possible grup criminal en què els seus membres actuaven amb diferents rols. Uns eren els anomenats conductors i facilitadors, que s’encarregaven de transportar els immigrants des dels diferents punts de la geografia espanyola per ser empadronats en aquesta localitat de la comarca del Cinca Mitjà, a canvi d’una quantia econòmica que podia oscil·lar entre els 150 i els 400 euros.
Aquestes quantitats eren abonades al líder del grup criminal, que, al seu torn, materialitzava aquests empadronaments al consistori municipal, iniciant els tràmits administratius. En total, es van fer 105 empadronaments il·legals. El 2 de juny els agents van detenir dues persones i en van investigar tres més, com a suposades autores d’un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, un delicte d’estafa i un altre de pertinença a grup criminal. Van ser cinc homes entre els 29 i 73 anys, veïns de la comarca del Cinca Mitjà i Lleida.













