El cap de l’oficina de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, Josep Lluís Alay, va tenir el seu mòbil infectat pel programari espia Pegasus almenys entre octubre del 2019 i juny del 2020.
Així ho constata un informe pericial dels Mossos d’Esquadra lliurat al jutjat de Barcelona que investiga una querella del mateix Alay contra el fabricant del programari per aquest espionatge, avançat per ‘El Nacional’ i al qual va tenir accés l’ACN. En un dels mòbils s’hi van detectar nombroses irrupcions irregulars i l’extracció de més de 3 Gb de dades cap a un origen desconegut durant prop de nou mesos.
Al respecte, l’expresident Carles Puigdemont va assegurar que la “praxi” que va permetre que el dictador Francisco Franco “morís com a cap d’Estat i no destituït per una revolta democràtica continua intacta” a Espanya. Així ho va dir en un missatge a X poc després de conèixer-se l’espionatge a Alay.
cap d’oficina, Josep Lluís Alay, va ser espiat amb el programari Pegasus des de l’octubre del 2019 i que se li van extreure com a mínim 3,2 Gigabytes d’informació.