Amb el lema ‘El like més important és el teu’, l’Institut Català de les Dones (ICD) ha presentat una campanya per sensibilitzar els joves sobre la pressió estètica a les xarxes socials, especialment a l’estiu.
La campanya vol respondre als cànons de bellesa que promouen habitualment les xarxes socials, reforçats amb l’ús de tecnologies que manipulen les imatges del cos real, fomenten un pes, edat i físic hegemònics que no respecten la pluralitat dels cossos i la diversitat de l’aspecte físic, especialment de les dones.
Amb aquesta campanya, el Govern pretén modificar l’imaginari social que normalitza la pressió estètica, per tal d’identificar-la i d’aquesta manera avançar cap a la seva erradicació.
Segons la primera onada de l’enquesta Òmnibus de la Generalitat de Catalunya duta a terme l’any 2022, la insatisfacció amb el cos és més elevada en les dones que en els homes, especialment entre les dones més joves.
El 60% de les dones de fins a 25 anys manifesta haver-se sentit insatisfeta alguna vegada, sovint o sempre amb el seu cos quan es mira al mirall. Aquesta insatisfacció està estretament lligada a la imposició social de la primesa i als mecanismes que la sustenten, com poden ser les talles allunyades de les mides antropomètriques.