Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Campanya del Govern contra la pressió estètica a les dones a les xarxes

‘El like més important és el teu’ vol reduir l’impacte dels cànons corporals

FOTO_ ICD Imatge gràfica de la campanya endegada per l’Institut Català de les Dones

ARTICLES - ZONA 2

Amb el lema ‘El like més important és el teu’, l’Institut Català de les Dones (ICD) ha presentat una campanya per sensibilitzar els joves sobre la pressió estètica a les xarxes socials, especialment a l’estiu. 

La campanya vol respondre als cànons de bellesa que promouen habitualment les xarxes socials, reforçats amb l’ús de tecnologies que manipulen les imatges del cos real, fomenten un pes, edat i físic hegemònics que no respecten la pluralitat dels cossos i la diversitat de l’aspecte físic, especialment de les dones. 

Amb aquesta campanya, el Govern pretén modificar l’imaginari social que normalitza la pressió estètica, per tal d’identificar-la i d’aquesta manera avançar cap a la seva erradicació.

Segons la primera onada de l’enquesta Òmnibus de la Generalitat de Catalunya duta a terme l’any 2022, la insatisfacció amb el cos és més elevada en les dones que en els homes, especialment entre les dones més joves. 

El 60% de les dones de fins a 25 anys manifesta haver-se sentit insatisfeta alguna vegada, sovint o sempre amb el seu cos quan es mira al mirall. Aquesta insatisfacció està estretament lligada a la imposició social de la primesa i als mecanismes que la sustenten, com poden ser les talles allunyades de les mides antropomètriques.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12