Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

BYD diu que Espanya està ben posicionada per ubicar una planta però ara com ara no hi ha “cap pla concret”

En un hipotètic cas d’inversió, la marca buscaria una “bona ubicació geogràfica” amb un “port de mar”

El logotip de l'automobilística xinesa

ARTICLES - ZONA 2

BYD, la marca de vehicles més venuda a la Xina, ha afirmat aquest dimecres que Espanya està ben posicionada per ubicar una nova planta de fabricació de cotxes a Europa, però encara no hi ha cap “pla concret” per instal·lar-se a la península Ibèrica. En un hipotètic cas d’inversió, la marca buscaria una “bona ubicació geogràfica” amb un “port de mar”. “Òbviament, estar ben ubicats geogràficament i tenir un port de mar són arguments de qualsevol futurible. Però ara com ara no hi ha cap pla concret”, ha dit Alberto de Aza, director general de BYD per Espanya i Portugal a l’ACN. Fa dues setmanes, el Govern va admetre que s’havia reunit amb representants de l’automobilística, que busca noves localitzacions a Europa.

En declaracions a l’ACN, la companyia xinesa ha assegurat que les vendes a Europa estan anant “molt bé” i si continuen a aquest ritme seran necessàries fins a tres fàbriques a Europa. El gegant xinès té previst començar a fabricar vehicles a la planta d’Hongria, que estarà acabada abans de finals d’any, a mitjans del 2026.

“Quan es parla d’implantar fàbriques a Europa, Espanya és el segon fabricant a escala europea, reuneix totes les condicions necessàries. Hipotèticament parlant, estarien en una ‘short list’ per un futurible. Però la realitat és que avui en dia no existeix un pla concret per a Espanya”, ha afirmat el director general de BYD per Espanya i Portugal.

Les declaracions de la companyia xinesa, que és el grup automotor més gran de la Xina i el fabricant més gran del món de vehicles endollables, arriben 15 dies després que es donés a conèixer que el Govern s’havia reunit amb representants de la companyia per negociar la instal·lació d’una planta que produeixi cotxes elèctrics a Catalunya.

El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, va confirmar l’interès del gegant automobilístic per ubicar al territori català la seva tercera planta a Europa, però no va donar per feta la inversió. Sàmper va destacar que calia tenir “prudència” en les negociacions, però sí que va condicionar el projecte al fet que la plantilla sigui majoritàriament catalana i no treballadors xinesos desplaçats.

Fonts del sector van detallar en aquell moment que el gegant automobilístic BYD tenia Catalunya al radar per instal·lar una possible nova planta de producció a Europa. En concret, es va especular amb què estar interessats en una zona propera al Port de Tarragona, però també hi ha altres localitzacions possibles com Navarra, Cantàbria, Castella-i-Lleó, Galícia o València.

Segons aquestes fonts, tècnics de l’empresa xinesa han visitat diversos espais en els últims mesos, i han fet contactes, també presencials.

A diferència del que va passar amb Chery, que va fer una aliança amb una empresa local, Ebro, i va instal·lar-se a una planta ja existent, ara BYD buscaria terrenys on construir.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12