Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Brussel·les impulsa una investigació per detectar publicitat enganyosa d’influencers

ARTICLES - ZONA 2

La Comissió Europea ha impulsat una investigació per detectar publicitat enganyosa d’influencers. Segons ha anunciat en un comunicat, l’executiu europeu començarà “en les pròximes setmanes” a analitzar, juntament amb les autoritats dels estats, les publicacions dels creadors de contingut amb l’objectiu de detectar “testimonis i afirmacions que porten els consumidors a engany”. Brussel·les justifica la investigació perquè els influencers tenen una “acivitat comercial regular”, amb la qual cosa han de complir les normes europees de protecció dels consumidors. Per exemple, l’executiu europeu subratlla que han de fer publicitat de manera “transparent”.

D’altra banda, Brussel·les ha anunciat l’impuls d’un centre legal d’influencers, una plataforma en què els creadors de contingut podran trobar informació sobre les normes europees de pràctiques comercials.

La Comissió Europea justifica la investigació a les publicacions dels influencers perquè es tracta d’un “pilar de l’economia digital” que, segons l’executiu comunitari, generarà 19.980 milions d’euros aquest any.

“Aquest model de negoci comporta obligacions legals. Els influencers també han de seguir pràctiques comercials justes i els seus seguidors tenen dret a una informació transparent i fiable”, ha apuntat el comissari de Justícia, Didier Reynders.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)