Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Bellcaire tem un “col·lapse” del trànsit amb la planta de la Sentiu

El consistori al·lega contra el projecte perquè diu que la mobilitat pel nucli urbà es faria “impossible” i alerta de l’impacte paisatgístic

FOTO_L.M. La carretera C-53 passa pel mig del nucli urbà de Bellcaire d’Urgell

ARTICLES - ZONA 2

L’Ajuntament de Bellcaire d’Urgell ha presentat al·legacions contra el projecte de la planta de biogàs de la Sentiu de Sió amb l’argument que el centenar de camions que anirien a descarregar-hi faran “impossible” la mobilitat pel nucli urbà i hi veu “risc de col·lapse”. Alhora qüestiona el projecte impulsat per un grup de ramaders i una empresa danesa pel seu “impacte paisatgístic”. El període per presentar al·legacions al projecte avalat de forma inicial per la Comissió d’Urbanisme acaba el 2 de gener i Bellcaire és una de les poblacions que n’han presentat (de moment també n’han anunciat Os de Balaguer i Vallfogona ho està valorant). L’alcalde de Bellcaire, Jaume Montfort, diu que al seu municipi “preocupa” la mobilitat de la C-53, que enllaça Balaguer amb Tàrrega. Afirma que hi passen uns 6.000 vehicles diaris i que la planta té previst que hi descarreguin de 80 a 100 camions diaris. “Gairebé tots entrarien per la part de Bellcaire”, perquè calcula que la majoria vindrien des de l’autovia. “Avui dia ja costa de travessar i això ho faria impossible”, diu Montfort, que afegeix que provocaria “inseguretat viària” pels veïns. Montfort sosté que ni que els fessin una variant (una obra de la que es parla des del 2010) tardaria anys en executar-se. Bellcaire també es queixa de “l’impacte paisatgístic” que tindria la planta. “Ara veiem santa Maria i el Sant Crist i llavors veuríem la xemeneia”. Pel que fa a les olors que es podrien generar Montfort posa en dubte que no se’n sentin. Diu que saben d’altres indrets que sí que en fa i conclou: “Ja estem escarmentats d’Inpacsa”. Per això han demanat als municipis del Ponent que se solidaritzin amb Bellcaire i presentin al·legacions.

El consistori demanarà a Interior que posi un radar de tram per pacificar el trànsit al poble

En paral·lel a les al·legacions presentades contra la planta de Biogàs de la Sentiu, l’Ajuntament de Bellcaire d’Urgell també té previst demanar al Departament d’Interior que posi un radar de tram a la població. N’hi ha un a l’alçada de la gasolinera que dona entrada al poble venint de l’A-2 però Montfort diu que no serveix per pacificar el trànsit perquè un cop superat el radar la gent torna a accelerar. Per això demanarà a Interior que instal·li un radar de tram des de la gasolinera fins a l’alçada de la cooperativa. I és que afirma que ha vist camions que fins i tot passen “a 80 i 90 quilòmetres/hora” per dins del nucli urbà.

Els impulsors diuen que disposen de l’última tecnologia per evitar pudors

Els impulsors de la planta de biogàs Cobirgy de la Sentiu, promoguda per Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) i el grup local Connect Bioenergy, diuen comptar amb més de 300 ramaders de la Noguera, el Pla d’Urgell i l’Urgell. Expliquen que això assegura la transformació en biometà de 480.000 tones de dejeccions ramaderes a l’any per convertir-les en biometà. Els impulsors diuen que la planta disposarà de “l’última tecnologia i els sistemes més avançats de desodorització” per evitar l’emissió d’olors, ja sigui durant el transport de les dejeccions com a la planta. A més de purins de granges a 15 quilòmetres a la rodona admetrà animals morts i restes d’escorxador de tot Catalunya. La planta té el suport de la Asociación Española del Gas (Sedigas).

Pobles Vius avisa que no s’ha valorat bé “l’impacte” d’olors

Pobles Vius ha presentat 34 al·legacions a l’aprovació inicial del projecte. Diu que el lloc on es fa és una Zona de Protecció Agrícola que “no permet dedicar-ho a un altre ús” i que no compleix les “distàncies mínimes a granges” perquè n’hi ha una a 441 metres enlloc dels 500 normatius. Sosté que s’ha fet una “incorrecta valoració de l’impacte odorífic”, avisa de “l’impacte paisatgístic” que tindrà per la serra de Bellmunt i d’Almenara i de la proximitat de la primera sèquia del Canal d’Urgell.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 9

ARTICLES - ZONA 10

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12