Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Andrés M. Zmudzinski crea una ‘Galería de personas fascinantes’

L’artista de Polònia inclou a la seva col·lecció de 350 quadres a personatges i músics destacats de Lleida

FOTO_ Montse García L’artista, amb Enric Granados

ARTICLES - ZONA 2

Andrés M. Zmudzinski va començar al 2014 la ‘Galería de personas fascinantes’ que ja consta de 350 quadres i on inclou personatges i músics de Lleida. El bar La República del Fum, a Balàfia, s’ha convertit a la seva sala d’exposicions on va renovant les pintures ‘al pastel’ periòdicament.

Fill de pare republicà aragonès i mare francesa d’origen polonès, l’artista va néixer sis anys després de la Segona Guerra Mundial a Legnica i va ser director i professor de l’Escola de Belles Arts de Glogow fins que, “per qüestions polítiques el 1996 vaig venir a viure a Lleida perquè era una ciutat que m’havia recomanat el meu pare”, explica a LA MAÑANA.

A la seva particular ‘galeria’ que elabora al seu estudi AMZ plasma personatges de tot el món “que em semblen fascinants” i en la seva àmplia col·lecció inclou personatges de Lleida com Joan Oró o Saúl Craviotto però també músics com Enric Granados o José Antonio Herreros.

“La vida dels Martínez, la meva família, a Polònia va estar marcada amb un perpetu rebuig de les autoritats per no col·laborar amb el règim, però això no va ser impediment perquè desenvolupés la meva inquietud artística”, comenta el també autor del llibre ‘Breves capítulos sobre la creatividad’ en què apropa els creadors a entendre l’evolució a l’hora de fer l’obra.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12