Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Analitzen l’efecte de la música en la decisió final de compra

ARTICLES - ZONA 2

El doctor en comunicació, enginyer i músic lleidatà, Jordi Àngel Jauset Berrocal acaba de publicar Pero…, ¿qué le hace la música a mi cerebro? Neuromarketing, consumo y branding, un llibre en què analitza i explora fins a quin punt els estímuls sonors i músicals poden afectar al potencial consumidor, ja sigui recordant una marca o producte, o contribuint en la decisió final de compra. “Intento explicar com ens afecta la música, sobretot la incidència que té en les emocions, ja que aquestes són les que acaben influint en les nostres decisions”, explica a LA MAÑANA Jauset.
Són molts els establiments comercials que avui en dia basen les seves estratègies en l’ús d’una determinada música per augmentar les probabilitats de compra dels consumidors. “Fa 4 anys es va fer un estudi per veure si a tota la gent quan escoltava música l’afectava a nivell emocional. Es van trobar que un 95% dels enquestats deia que sí, mentre el 5% restant deia que els donava igual escoltar un vals o una rumba”, apunta Jauset.
Llavors ens preguntem: es realment tan poderosa la música que pot arribar a influenciar en la decisió final de la nostra compra? “Evidentment no és una ciència exacta. No hi ha un tipus de música que asseguri que afectarà de tal manera que la gent comprarà més, però sí que s’han fet investigacions que demostren que, per exemple, en funció del gènere musical entra un tipus de gent o una altra. La música actual atrau principalment a un públic jove, mentre que els ritmes més lents s’associen a un públic més adult”, afirma Jauset.
El llibre, dividit en quatre capítols –Neuromarketing, Interacció música-cervell, Identitat i consum. La persuassió musical, i Neuromarketing en la pràctica– s’adreça a estudiants de màrqueting o publicitat i a empresaris. “M’interessa que el lector consumidor sigui conscient que la música, que sembla una cosa molt subtil, genera uns efectes en la persona, mentre que els empresaris han de saber que determinades estratègies musicals determinen probabilitats de compra”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12