Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Comanegra il·lustra la vida i l’obra de Maria Mercè Marçal

‘El drac a la cambra’, d’Agustín Comotto, atansa la trajectòria de la poetessa d’Ivars, una de les figures clau de la literatura catalana

Agustín Comotto signa ‘Maria Mercè Marçal. El drac a la cambra' (Maria Casas)

ARTICLES - ZONA 2

Ara fa cinquanta anys que irrompia en el panorama literari català una de les principals poetes de la seva història, Maria-Mercè Marçal, d’Ivars d’Urgell. I en ocasió d’aquest mig segle, Comanegra publica ‘Maria Mercè Marçal. El drac a la cambra’, una obra d’Agustín Comotto.

Aquesta obra il·lus-trada “atansa la vida i l’obra” d’una de les figures més importants de la cultura catalana del segle XX, explica la editorial en una nota. La infància a Ivars d’Urgell en un context d’asfíxia franquista, el pas per la imponent i traumatitzada ciutat de Lleida, la descoberta del brogit barceloní i de totes les lluites socials que hi bateguen expliquen la seva trajectòria. En definitiva, diu l’editorial, una vida que permet entendre les batalles culturals de tot un país en aquells anys i que fa llegir Marçal “com no ho havíem fet mai”. Tot plegat gràcies a un treball de recerca i lectura apassionada d’un dels principals il·lustradors del país, Agustín Comotto, que ja va fer una obra similar amb Papasseit. Amb Marçal culmina un díptic perfecte “d’homenat-ge, reinterpretació i adaptació” dels grans poetes catalans que l’han marcat.

Aquesta és la història d’un trànsit: “d’un trasllat físic i d’un altre d’interior; d’una dona en transhumància, d’un nomadisme constant i compromès”. Maria-Mercè Marçal va mudar de pell di-verses vegades. Com una serp poètica, va saber desprendre’s de formes antigues per obrir pas a nous camins: amb veu pròpia, al marge dels camins fàcils. L’obra inclou un epíleg poètic de Raquel Santanera, que dedica tres sextines a la poeta d’Ivars.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8