Més d’una quarta part de les infraccions penals per delictes d’odi vinculats a l’orientació sexual a Catalunya no s’esclareixen, segons els informes anuals del Ministeri de l’Interior sobre delictes i incidents d’odi. En l’última dècada, entre el 2016 i el 2025, s’han registrat 921 casos i se n’han esclarit 642, un 69,7%. Així, en tres de cada deu incidents, ni s’ha identificat o detingut l’autor, ni hi ha una confessió, ni s’ha determinat que, en realitat, no hi havia cap infracció. L’any passat, els casos contra l’orientació sexual es van situar en 99 arreu de Catalunya, la xifra més baixa des del 2022, 13 dels quals a Lleida.
Al llarg de l’any, es van detenir o investigar 20 persones en relació amb el mateix tipus d’infraccions, dels quals cinc a Lleida.
Catalunya va ser la comunitat autònoma amb un nombre més alt de delictes contra l’orientació sexual el 2025, aproximadament un 18% del total, per davant del País Valencià (76) i Andalusia (75). D’altra banda, les infraccions penals per discriminació de sexe o gènere van sumar 13 casos el 2025.














